ماهان شبکه ایرانیان

خریداران خودروهای چینی به دردسر افتادند

کمبود خودرو ارزان قیمت و پر آپشن داخلی و همچنین خارج شدن رقبای اروپایی خودروسازان از کشورمان، فرصتی بود تا مشتریان ایرانی به سمت خودروهای چینی نسبتا ارزان قیمت و پر آپشن بروند

کمبود خودرو ارزان قیمت و پر آپشن داخلی و همچنین خارج شدن رقبای اروپایی خودروسازان از کشورمان، فرصتی بود تا مشتریان ایرانی به سمت خودروهای چینی نسبتا ارزان قیمت و پر آپشن بروند. اما باید توجه کرد که رضایت مالکان این خودروها مقطعی بوده و تجربه نشان داده که خودروهای چینی بعد از گذشت چندین کیلومتر به تعمیرگاه مراجعه می کنند.
به نقل از تسنیم، هرچند در خصوص کیفیت پایین و کمبود قطعات یدکی خودرو های چینی به مشتریان بارها هشدار داده شده اما جذابیت های ظاهری این محصولات سبب شده تا مشتریان جذب آنها شده و مشقت نگهداری از این دسته از وسایل نقلیه را به جان بخرند.
مراجعه خریداران خودرو های چینی به تعمیرگاه ها این روزها بیش از پیش افزایش یافته است که به نظر می رسد علت این افزایش مراجعات قطعات یدکی نه چندان مطلوب و فاقد کیفیت خودروهای چینی موجود در بازار کشورمان باشد.
این روزها واردکنندگان خودروهای چینی برای صرفه بیشتر اقتصادی قطعات یدکی اصلی خودرو ها را وارد بازار نکرده و به نوعی بازار کشورمان را پر از قطعات یدکی ارزان قیمت و فاقد کیفیت کرده اند که خریداران خودرو های چینی را به دست دردسر می اندازد.
نکته جالب اینجاست که امکان داخل سازی بسیاری از این قطعات در کشورمان وجود داشته اما طرف های چینی در این زمینه مانع تراشی کرده و به دنبال آنند که بازار قطعات یدکی محصولات خود در کشورمان را همچنان به صورت انحصاری حفظ کنند.
ایرادات عمده خودروهای چینی بیشتر مربوط به کلاچ، لنت، فرمان و جلوبندی آنها بوده و در خصوص ایراداتی که نیاز به تعویض قطعات است، لوازم یدکی های این خودرو ها با درجه بندی مختلف کیفی در دسترس مشتریان آن ها قرار دارد. جالب است بدانید در حالی ترجیح مشتریان به نصب قطعه ارزان قیمت تر بوده که با استفاده از این قطعات چندین ماه بعد خودروهای چینی دربردارنده آن ها مجددا به تعمیرگاه مراجعه خواهند کرد.
لازم به ذکر است علاوه بر مشکلات مذکور چالش های جدید واردات قطعات نیز سبب شده تا بازار با مشکل تامین قطعه در برخی نمونه ها مواجه شده و حتی گاما برخی از خودروها ماه ها در تعمیرگاه معطل تأمین قطعه بوده اند که همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان