به گزارش ایسنا و به نقل از یونیورسیتی هرالد، تحقیقات دانشگاه استنفورد نشان میدهد دانشجویان هنگام مطالعه هر قدر بیشتر به منابع درسیشان فکر میکنند، به همان اندازه به نمره بالاتری دست پیدا میکنند. دانشجویان راههای متعددی برای کسب نمره بالا دارند اما این تحقیق جدید نشان میدهد که این امر با فکر کردن دانشجویان به فایده منابع درسیشان نیز امکانپذیر است.
این تحقیق نشان میدهد دانشجویانی که در یک فعالیت کلاسی که توسط خودشان مدیریت میشد شرکت داشتند و آنها را به فکر کردن و واکنش نسبت به تاثیر و فایده منابع درسی وا میداشت به مراتب نمره بهتری از همسالان خود کسب کردند.
یک محقق روانشناس از دانشگاه استنفورد به نام پاتریشیا چن گفت: دریافتیم هنگامی که دانشجویان درگیر چنین فعالیتی میشوند، دچار خودمدیریتی میشوند که فارغ از اینکه چه زمانی مطالعه کنند برایشان بسیار مفید و کمک کننده است.
امروزه دانشجویان با توجه به توسعه منابع آنلاین روشهای متععدی برای مطالعه منابع درسیشان دارند. با این وجود تحقیقات نشان میدهد دانشجویان همچنان در ایجاد راههای مطالعه موثر دچار مشکل هستند. خانم چن و همکارانش یک تمرین مختصر و مفید را معرفی کردند که دانشجویان را برای استفاده بهتر و موثرتر از منابع راهنمایی میکند.
نتایج تحقیق به وضوح نشان میدهد دانشجویانی که با استراتژی و برنامه مطالعه کردند در پایان نیمسال موفق به فراگیری موثرتر و دستیابی به نمرات بالاتر شدند و حتی بهترین نمایش را در بین همسالان خود داشتند.
این تحقیق در مجله تخصصی علوم روانشناسی منتشر شده است.