نشست‌های چشمه‌خوانی برای ۶ کتاب

نشست نقد و بررسی کتاب‌های «استخوان»، «موج نو»، «مزرعه»، «وقایع‌نگاری‌های الجزایر»، «فضا به مثابه پشتیبان» و «چرتوپیا» در «نشست‌های چشمه‌خوانی» برگزار می‌شود.

نشست‌های چشمه‌خوانی برای 6 کتاب

به گزارش ایسنا،  «نشست‌های چشمه‌خوانی» به  نقد و تحلیل تازه­‌های نشر چشمه در حوزه‌های ادبیات داستانی، شعر، مطالعات سینمایی، هنر، طنز و ناداستان اختصاص دارد. در هر نشست از نویسندگان و مترجمان کتاب به همراه چند نفر  از منتقدان حوزه مربوط دعوت می‌شود. همچنین در ابتدای هر نشست فیلمی در ارتباط با موضوع کتاب مورد بحث به نمایش درمی‌آید.

برنامه­ شش نشست چشمه‌خوانی تا پایان  تیرماه  به این شرح است:

کتاب «استخوان» نوشته علی‌اکبر حیدری با سخنرانی امیر نصری و با حضور نویسنده  کتاب و مهدی یزدانی­‌خرم، روز دوشنبه (دهم تیرماه).

کتاب «موج نو: با سینما ایران چگونه دگرگون شد» نوشته احمد طالبی‌نژاد با سخنرانی جمعی از سینماگران، نویسندگان و هنرمندان سینما، با حضور نویسنده کتاب، روز جمعه (چهاردهم تیر).

کتاب «مزرعه» نوشته تام راب اسمیت با ترجمه نادر قبله‌ای با سخنرانی کاوه میرعباسی و با حضور مترجم کتاب و مهدی­ یزدانی­‌خرم، روز دوشنبه (هفدهم تیر)

کتاب «وقایع‌نگاری‌­های الجزایر» نوشته آلبر کامو با ترجمه هانیه رجبی با سخنرانی سینا دادخواه و مهدی یزدانی­‌خرم و با حضور مترجم کتاب، روز جمعه (بیست‌ویکم تیر).

کتاب «فضا به مثابه­ پشتیبان» نوشته فواد فراهانی با سخنرانی بهرنگ صمدزادگان و هلیا دارابی، با حضور مولف اثر و امیر نصری، روز دوشنبه (بیست‌ وچهارم تیر).

«چرتوپیا»  نوشته آیدین سیارسریع با حضور سوشیانس شجاعی‌فرد، مسعود مرعشی و احسان پیربرناش، با حضور نویسنده و محسن پوررمضانی، روز جمعه (بیست­‌وهشتم تیر کتاب)

این جلسات از ساعت 17 در کتاب‌فروشی نشر چشمه کارگر به نشانی کارگر شمالی، تقاطع بزرگراه شهید گمنام، خیابان چهارم، نبش خیابان صالحی، پلاک 2 برپا می‌شود و حضور برای همه آزاد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر