شکایت علیه دولت آمریکا در ارتباط با نگهداری کودکان مهاجر در شرایط نامطلوب

گرو‌هی از وکلا با تنظیم شکایتی در دادگاه آمریکا علیه دولت این کشور خواستار صدور حکم موقتی علیه دولت فدرال آمریکا در این رابطه شدند. تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۶ تیر ۱۳۹۸

شکایت علیه دولت آمریکا به اتهام نگهداری کودکان در مهاجر در شرایط نامطلوببه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ گروهی از وکلا عصر روز چهارشنبه به وقت محلی، با تنظیم شکایتی در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا خواستار صدور حکمی بازدارنده علیه دولت آمریکا شدند.

در این شکایت آمده است که در برخی از مراکز بازداشت کودکان مهاجر در تگزاس، این کودکان در شرایط اسفناکی نگهداری می‌شوند که این اقدام نقض حکم پیشین دادگاه در این زمینه به شمار می‌رود.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وکلا، حکم موقت بازدارنده، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا را به اقدام در راستای آغاز روند آزادی این کودکان و بازگرداندن آن‌ها به والدین و نزدیکانشان و همچنین تامین نیاز‌های اساسی برای کودکان در مراکز بازداشت شامل غذای کافی، آب آشامیدنی بهداشتی، مراقبت‌های پزشکی و دسترسی به خواب کافی می‌کند.

علاوه بر این، حکم موقت بازدارنده در صورت صدور، خواستار دسترسی فوری و بدون محدودیت کارشناسان پزشکی به این مراکز برای ارزیابی و درمان کودکان خواهد بود.

در این شکایت به مراکز بازداشت کودکان «گشت مرزی اِل پاسو» و «ریو گرنده ولِی» اشاره شده و از دادگاه درخواست شده تا به دلیل عدم تهیه نیاز‌های رفاهی اولیه بر اساس استاندارد‌ها برای این کودکان، دولت آمریکا را پاسخگو کند.

این استاندارد‌ها در دادگاه آمریکا در «توافق فلورس» در سال 1997 تصویب شده و نیاز‌های قانونی برای اسکان کودکان پناهجو و یا کودکانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند در آن تعیین شده است.

اخیرا و پس از بازدید گروهی از وکلا از برخی مراکز نگهداری کودکان مهاجر در آمریکا مشخص شد که این کودکان در شرایط بسیار نامطلوب و نگران کننده‌ای نگهداری می‌شوند.

گزارش‌های منتشر شده در روز‌های گذشته نشان داد که 300 کودک مهاجر در ایستگاه گشت مرزی «کلینت» تگزاس بدون غذا و آب کافی نگهداری می‌شدند و مسئولان مرزی آمریکا این کودکان را به حال خود رها کرده و آن‌ها را مجبور کرده بودند تا خودشان از یکدیگر مراقبت کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان