محسن پورسیدآقایی در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت دوچرخههای پایتخت با بیان اینکه سند توسعه دوچرخه در دستور کار قرار دارد گفت: در حال حاضر این سند در شورای ترافیک پایتخت در حال بررسی است که در صورت تصویب براساس این سند 5ساله، می بایست 3.5 درصد از سفرهای تهران با دوچرخه انجام شود.
وی با بیان اینکه سالانه 120کیلومتر به مسیر دوچرخه اضافه می شود، در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت دوچرخه های قبلی شهرداری گفت:دلیل شکست طرح های دوچرخه در گذشته این بود که به تکنولوژی های روز دنیا توجه نشده بود بگونهای که راکبان باید به مبداء سفر برگشته و دوچرخه را تحویل میدادند اما امروز با اتکاء به تکنولوژیهای جدید، استفاده از دوچرخه برای شهروندان تسهیل شده است.
پورسیدآقایی با بیان اینکه در حال حاضر با ورود اپلیکیشنهای دوچرخه شاهد استقبال روزافزون شهروندان از دوچرخه هستیم گفت: متاسفانه برخی با پیش داوری عنوان میکنند که دوچرخه در تهران طرحی شکست خورده است اما این مطلب درست نیست چراکه با گذر از روشهای سنتی و استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا توانستیم دوچرخه را به عنوان یک مد حمل و نقلی توسعه دهیم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد استفاده از دوچرخه و تجهیزات قبلی گفت: رک دوچرخههای قبلی را در ادارات دولتی و شهرداری استفاده خواهیم کرد تا کارکنان ترغیب شوند برای تردد به ساختمانهای مجاور و داخلی از دوچرخه استفاده کنند.