ورود ماست و دوغ ایران به عراق ممنوع شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید حمید حسینی با اشاره به گلایه برخی صادرکنندگان به عراق نسبت به افزایش تعرفه ورود برخی کالاها به این کشور و احتمال کاهش این تعرفه‌ها از سوی دولت عراق اظهار کرد: آنچه به نظر می‌رسد نشان می‌دهد بعید است که دولت عراق به سمت کاهش تعرفه‌های وارداتی پیش رود.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: سیاست کشور عراق در حال حاضر به شکلی است که اگر تشخیص دهند که کالایی را می‌توانند در داخل عراق تولید کنند و قابلیت تولید در این کشور را دارد مشمول سیاست‌های جدید قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، ابتدا تعرفه‌های واردات این کالاها را افزایش می‌دهند و در مرحله بعد، ورود آن‌ها به عراق را ممنوع اعلام کرده و از ورودشان جلوگیری خواهند کرد.

حسینی گفت: به عنوان نمونه، در حالیکه ورود خامه، شیر و شیرخشک به این کشور ممنوع نشده، واردات ماست و دوغ به کشور عراق ممنوع شده است و عراقی‌ها ترجیح داده‌اند ماست و دوغ مورد نیازشان را خودشان تولید کنند.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق خاطرنشان کرد: با توجه به رقبای قدرتمندی که در بازار عراق وجود دارند و همچنین امکان تولید بخشی از این کالاها در این کشور در آینده نزدیک، باید صادرکنندگان ما به کشور عراق به سمت و سوی خدمات و فعالیت‌هایی پیش روند که نیاز به خدمات داشته باشد و هرچه سریعتر از تمرکز بر صادرات کالاهای صرف، فاصله بگیریم تا بتوانیم در بازارهای عراق حضور مستمر داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان