چرا مهدی هاشمی از ازدواج دومش شرمنده نیست؟!

بسیاری فکر کردند ویدئوی منتشر شده قسمتی از یک فیلم است، سریالی که نقش اولش مرد بی‌حاشیه و آرام سینمای ایران است و این‌بار قرار است جلوی دوربین نقش پیرمردی دو زنه را بازی کند. پیرمردی که در هفتاد‌و‌سه سالگی سراغ زنی رفته که بیست‌و‌پنج سال از او کوچک‌تر است، اما ویدئوی منتشر شده فیلم نبود.

بسیاری فکر کردند ویدئوی منتشر شده قسمتی از یک فیلم است، سریالی که نقش اولش مرد بی‌حاشیه و آرام سینمای ایران است و این‌بار قرار است جلوی دوربین نقش پیرمردی دو زنه را بازی کند. پیرمردی که در هفتاد‌و‌سه سالگی سراغ زنی رفته که بیست‌و‌پنج سال از او کوچک‌تر است، اما ویدئوی منتشر شده فیلم نبود. طی روزهای گذشته ابتدا ویدئویی از مهنوش صادقی بازیگر سریال «دردسر‌های عظیم» منتشر شد. او ادعا کرد که همسر دوم مهدی هاشمی است.

مهدی هاشمی جزو پرافتخارترین بازیگران مرد سینمای ایران است. او حدود ۴۰ سال پیش با گلاب آدینه که کلکسیونی از افتخارات بازیگری را در کارنامه دارد، ازدواج کرد. آن‌ها یک دختر دارند. نورا هاشمی دختر این زوج سینمایی اولین نفری بود که ویدئوی مهنوش صادقی را تکذیب کرد، اما فقط چند ساعت از تکذیبیه او گذشته بود که پدرش مقابل دوربین قرار گرفت و حرف‌های مهنوش صادقی را به عنوان همسر دومش تائید کرد. او گفت: «کسانی که این موضوع را تکذیب کرده‌اند ار این موضوع بی خبر بودند.»

چرا مهدی هاشمی بدون شرمندگی ازدواج دومش را علنی کرد؟

عشق روی سِن

تا روز گذشته و قبل از انتشار این ویدئو‌ها بزرگترین حاشیه زندگی چهل ساله مهدی هاشمی و گلاب آدینه مربوط به بوسیدن و در آغوش کشیدن یکدیگر در جشن‌های سینمای ایران است. اولین بار در جشن صد سالگی سینمای ایران مهدی هاشمی پیشقدم شد و موقع تقدیر از گلاب آدینه، همسرش را در اغوش کشید، صحنه‌ای که با تشویق بی‌امان حضار رو‌به‌رو شد.

این اولین‌بار در سینمای پس از انقلاب ایران بود که بازیگز زن و مرد روی صحنه یکدیگر را می‌بوسیدند. گلاب آدینه و مهدی هاشمی از دوره جوانی و زمان دانشجویی یکدیگر را می‌شناختند. زمانی که هاشمی در دانشکده هنر‌های زیبا دانشجوی نمایش بود و گلاب آدینه در رشته اقتصاد درس می‌خواند. بعد از دوران دانشجویی هر دو عضو گروه تئاتر پیاده شدند و دوستی عمیق‌شان با داریوش فرهنگ و همسر سابقش سوسن تسلیمی شکل گرفت.

سریال «سلطان و شبان» محصول همین دوستی بود. داستان سریال با همفکری داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی نوشته شد و بعد با بازی گلاب آدینه و مهدی هاشمی و بسیاری از بازیگران دیگری که در تئاتر پیاده با آن‌ها همکاری کرده بودند و کارگردانی داریوش فرهنگ ساخته شد. «ـسلطان و شبان» پرمخاطب‌ترین سریال آن روز‌های تلویزیون ایران بود و تا سال‌ها این زوج بازیگر در میان عموم مردم با نام کاراکتر‌های آن سریال یعنی «سلطان» و «سلطان بانو» شناخته می‌شدند.

چرا مهدی هاشمی بدون شرمندگی ازدواج دومش را علنی کرد؟

آن‌ها در طول همه این سال‌ها در سینما و تئاتر حضور فعال داشته‌اند. بار‌ها جایزه گرفته‌اند و فهرست طویلی از تحسین‌ها و تقدیر‌ها نصیب‌شان شده است. اخبار مربوط به مهدی هاشمی و گلاب آدینه در سال‌های گذشته با جایزه و حضورشان در سینما و تئاتر گره خرده بود از روز گذشته، اما اوضاع فرق کرده است. مهدی هاشمی ازدواج مجددش را علنی کرده و آن را امری شخصی دانسته است.

بدون احساس شرمندگی

این اتفاق در فضای مجازی واکنش‌های زیادی در پی داشته است. عده‌ای را یاد محمد علی نجفی، سیاستمدار، وزیر و شهر دار سابق تهران انداخته که تا قبل از علنی شدن ازدواج دومش با میترا استاد، زنی که به جرم قتل او حالا در زندان است، جزو بی‌حاشیه‌ترین سیاستمداران ایران محسوب می‌شد.

اما غیر از این مقایسه، سوال بزرگی که با توجه به انتشار این ویدئو از سوی عده زیادی از کاربران فضای مجازی مطرح شده، این است که چرا در ایران یک مرد به خود اجازه می‌دهد بدون احساس شرمندگی از ازدواج مجددش حرف بزند؟ یک روان‌شناس ساکن در این‌باره می‌گوید: «در ایران طبق قوانین چند همسری برای مردان مجاز است و آن‌ها فکر می‌کنند یک کار قانونی انجام داده‌اند که حق انجام دادنش را داشته‌اند.» او معتقد است همین قانون و عدم آموزش درست در ایران باعث شده مردان روابط متعدد را جزو افتخارات خودشان بدانند.

به باور این روان‌شناس ازدواج مجدد هم همین کارکرد را دارد: «مخصوصا برای مردی که سنی از او گذشته و با یک زن نسبتا جوان ازدواج می‌کند، علنی کردن این رابطه لذت‌بخش است. چون می‌گوید‌ ای مردم ببینید من در هفتاد و چند سالگی هم هنوزتوانایی‌ام در حدی است که یک زن سی سال کوچک‌تر از خودم را راضی می‌کنم.»

دستاوردی به نام ازدواج دوم!

او ویدئویی را که مهدی هاشمی منتشر کرده، دیده و می‌گوید: «آقای هاشمی درست است هنرپیشه است و مشهور است، اما او هم در همین جامعه و همین فرهنگ بزرگ شده و، چون قانون هم به او اجازه داده بدون خجالت از ازدواج حرف می‌زند. چون در فرهنگ مردسالار کشور ما ازدواج دوم مردان یک دستاورد است نه یک نقطه سیاه.» ازدواج دوم مهدی هاشمی و ویدئوی منتشر شده از روز گذشته مورد انتفاد بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفته، صفحه اینستاگرام گلاب آدینه پر از کامنت‌های همدردی با او و توهین به مهدی هاشمی است، کامنت‌هایی که با واکنشی از سوی او رو به رو نشده است.

چرا مهدی هاشمی بدون شرمندگی ازدواج دومش را علنی کرد؟

اما عده‌ای هم مهدی هاشمی را به خاطر صداقتش تحسین کرده‌اند. مثل یکی از کاربران اینستاگرام که نوشته: «همین که با صداقت زل زد به دوربین و گفت خبر درست است نشان دهنده صداقت اوست مابقی که می‌گفتند روسری ما را باد‌های سوئیس با خود برد و تمام اهالی کشور سوئیس محارم من هستند.» اشاره او به آزاده نامداری بازیگر و مجری صداو سیما است که تصویر بی حجاب او در «سوئیس» خبرساز شد. این روان‌شناس می‌گوید: «درست است که صداقت از ریاکاری بهتر است، اما ما باید از خودمان بپرسیم چرا قبح یک عمل زشت در جامعه ما ریخته است و بدون خجالت درباره آن حرف زده شده.»

او معتقد است که ازدواج دوم در شرایطی که همسر اول حضور دارد مصداق خیانت است: «نوع واکنش نورا هاشمی و خانم آدینه نشان نمی‌داد که این دو بازیگر از هم جدا شده‌اند. اگر جدا شده بودند خیلی راحت می‌توانستند بگویند بعد از جدایی این ازدواج صورت گرفته، اما تا الان حرفی از این موضوع زده نشده و ازدواج دوم پیش از جدایی از همسر اول مصداق بارز خیانت است.» در همان روز و پیش از انتشار ویدئوی مهدی هاشمی، گلاب آدینه در پاسخ به مخاطبی که از او در صفحه اینستاگرامش درباره ویدئوی مهنوش صادقی پرسیده بود، نوشته بود: «توجه نکنید و بخندید» چند ساعت بعد، اما مهدی هاشمی خبر ازدواج دومش را تائید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخوحید | 1398/04/26 - 09:51
فرهنگ ایران یک فرهنگی اسلامی-ایرانی است. چه در ایران پیشااسلام و چه در اسلام چندهمسری یک هنجار بوده و هست. هرکسی که چند واحد کتابهای ترجمه از نویسندگان مغز الکلی غربی را خواند در حدی نیست که بخواهد حلال خدا و سنت نیاکان ما را زیر سوال برده و لفظ خیانت که لایق خودش در وطنفروشی و دینفروشی است را بکار ببرد. حالا اینها به بهانه هر بازیگر یا غیربازیگری می‌خواهد باشد.
ارسال نظر
پیشخوان