خطاب به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس

دستیابی ایران به رتبه چهارم تولید علم نانو دنیا تا پایان ٢٠١٧

تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش بینی کرد رتبه ایران در تولید علم نانو تا پایان سال میلادی جاری، یک پله ارتقا یابد و در جایگاه چهارم دنیا قرار گیرد.

دستیابی ایران به رتبه چهارم تولید علم نانو دنیا تا پایان ٢٠١٧
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر سورنا ستاری روز دوشنبه در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به کسب رتبه نخست رشد تولید علم دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: در چهار ماهه نخست سال ٢٠١٧ موفق شدیم در حوزه تولید علوم فناوری نانو ، یک رتبه بهبود داشته و به جایگاه پنجم بین المللی دست پیدا کنیم.
وی افزود: با توجه به فاصله بسیار اندکی که با کشور کره جنوبی در زمینه تولید علمی فناوری نانو داریم پیش بینی میکنیم با وجود رقابت فشرده، تا پایان سال ٢٠١٧ به رتبه چهارم دنیا در این حوزه برسیم.
ستاری خاطرنشان کرد: اکنون حدود ٤٥٠ تا ٤٦٠ محصول نانو در دست مردم است و این مهم، جز با سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی به عرصه نانو محقق نشده است.
وی بخش خصوصی را از مؤلفه های تاثیرگذار و کلیدی در چرخه تبدیل دانش به ثروت دانست و گفت: بخش خصوصی باید به پژوهش، وارد شود درغیراینصورت، پژوهش دولتی همانند کارخانه دولتی، نه محصول قابل رقابت و نه قیمت تمام شده مناسبی خواهد داشت.
ستاری تصریح کرد: ورود سرمایه و پول بخش خصوصی به عرصه پژوهش، منجر به افزایش کیفیت، راندمان و ارزش افزوده در این حوزه خواهد شد.
وی ادامه داد: اکنون محیط جدیدی را تجربه می کنیم و طرحهای آینده دانشگاه و صنعت به سمت توسعه فعالیتهای دانش بنیان سوق داده می شود.
معاون علمی رییس جمهوری، استارتاپهای چندین ١٠ میلیاردی که توسط جوانان کشورمان هدایت می شود را مایه مباهات دانست و گفت: الان ٥ استارتاپ در کشور فعالیت می کنند که بالای دو هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند و به همت دانش آموختگان جوان دانشگاه ها به دست آماده اند.
نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس دانشگاه تهران گشایش یافت.
علمی**١٠٥٥**1440
خبرنگار : زینب کارگر ** انتشار: گلشن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان