اختصاصی میزان/

واکنش قاطع نیرو‌های عراقی به حملات هسته‌های خاموش داعش در استان صلاح الدین

نیرو‌های عراقی موفق شدند حملات عناصر مخفی گروه تروریستی داعش را در مرز‌های مشترک استان صلاح الدین و دیاله ناکام بگذارند. تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۹ تیر ۱۳۹۸

واکنش قاطع نیرو‌های عراقی به حملات هسته‌های خاموش داعش در شمال، مرکز و جنوب استان صلاح الدینبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گروهی مشترک از نیرو‌های عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شدند حملات عناصر مخفی داعش را در منطقه «سبیعات» در مرز‌های مشترک استان صلاح الدین و دیاله ناکام بگذارند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های عراقی به سرعت متوجه تحرکات تروریست‌های داعش شدند و با واکنش قاطع و گلوله باران سنگین توانستند آنان را مجبور به فرار و عقب نشینی کنند.

به گفته منابع میدانی، مناطق مرزی مشترک استان صلاح الدین و دیاله خالی از سکنه هستند و به محلی برای رشد هسته‌های خاموش گروهک تروریستی تبدیل شده اند و حملات علیه نیرو‌های عراقی از این محور صورت می‌گیرد.

عناصر مخفی داعش حملاتی را از طریق دریاچه الثرثار در مناطق «العادیات، زور البودحمود و عین الحلوه» در استان صلاح الدین انجام دادند، اما نیرو‌های عراقی به سرعت وارد میدان شدند و واکنش نشان دادند.

به گزارش میزان، نیرو‌های عراقی که در آماده باش بودند و متوجه تحرکات تروریست‌ها شدند پس از درگیری‌های کوتاه با پشتیبانی یگان توپخانه موفق شدند حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند.

از جنوب استان صلاح الدین خبر می‌رسد، نیرو‌های تیپ 41 بسیج مردمی عملیاتی را علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در منطقه «تل الذهب» از توابع بخش «یثرب» انجام دادند.

منطقه راهبردی یثرب از محور شمال غربی به شهر‌های «بلد، سامراء، تکریت و ..» و از جنوب به مناطق مهم «الطارمیه، الدجیل، تاجی و ...» متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

در شمال استان صلاح الدین نیز چند گروه از نیرو‌های بسیج مردمی در شهر بیجی و مناطق حومه از جمله پالایشگاه مستقر شده‎اند تا امنیت را به طور کامل در این محور برقرار کنند و از نفوذ عناصر مخفی داعش جلوگیری کنند.

به گزارش میزان، شهر راهبردی بیجی دروازه شمالی تکریت و دروازه جنوبی الشرقاط محسوب می‌شود و به دلیل داشتن پالایشگاه از اهمیت بالایی برخودار است؛ مسیر بغداد - نینوا - دهوک از حومه شهر بیجی می‌گذرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان