اجتماعی باشید تا آلزایمر نگیرید

مطالعات اخیر محققان بیمارستان بریگام در آمریکا نشان می‌دهد، تعاملات و روابط اجتماعی نقش مهمی در کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر دارد.به گزارش به نقل از ایرنا، یکی از مهمترین دلایل بروز آلزایمر، تجمع پلاک‌های پروتئین آمیلوئید در مغز است.

اجتماعی باشید تا آلزایمر نگیرید

مطالعات اخیر محققان بیمارستان بریگام در آمریکا نشان می‌دهد، تعاملات و روابط اجتماعی نقش مهمی در کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر دارد.

به گزارش به نقل از ایرنا، یکی از مهمترین دلایل بروز آلزایمر، تجمع پلاک‌های پروتئین آمیلوئید در مغز است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز،آمیلوئید یک اصطلاح عمومی برای پروتئین‌هایی است که به طور طبیعی در بدن بوجود می‌آیند. در مغز افراد سالم، این پروتئین نابود می‌شود؛ ولی در مغز افراد مبتلا به آلزایمر تجمع می‌یابد.


مطالعات جدید نشان می‌دهد ترکیب پروتئین بتا آمیلوئید با تعاملات و روابط اجتماعی پایین، فرآیند کاهش شناختی و آلزایمر را تسریع می‌کند. تعاملات و روابط اجتماعی و زوال شناختی کاملاً مرتبط هستند و هرچه فرد حضور پررنگ‌تری در اجتماع داشته باشد، مصونیت بیشتری در مقابل آلزایمر دارد.


شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، رفت و آمد با اطرافیان و حضور در برنامه‌های خیرخواهانه، همگی در انعطاف‌پذیری مغز نقش دارند و از طرفی با کاهش احتمال بروز افسردگی، فرد را در مقابل زوال شناختی ایمن می‌کنند.


بر اساس آمار مرکز بین‌المللی آلزایمر، در حال حاضر 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌رسد.

نتایج این مطالعه در نشریه Geriatric Psychiatry منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان