عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:

نگاه تقلید از غرب مانع تحقق فلسفه جمهوری اسلامی است

اردبیل- عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: نگاه تقلیدی غربی حاکم در مدیریت کشور مانع از تحقق فلسفه جمهوی اسلامی بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب بوده است.

نگاه تقلید از غرب مانع تحقق فلسفه جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی ظهر دوشنبه در جمع مردم اردبیل در مسجد قدس تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو جریان فکری برای مدیریت کشور مطرح شده بود.

وی جریان نخست را تفکر توسعه بر اساس غرب و الگو گرفتن از غرب دانست و گفت: تفکردوم تفکر پیشرفت ایرانی اسلامی بود.

وی افزود: با وجود اهمیت تفکر دوم در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب نگاه تقلیدی غربی حاکم بوده و تاکنون ادامه داشته است؛ به طوری که این موضوع مانع از تحقق فلسفه جمهوری اسلامی بوده است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: چنین نگاه حاکمی موجب شده جمهوری اسلامی دچار اختلاف فاز و عقب افتادگی از جمهوری اسلامی شود.

زاکانی متذکر شد: این در حالی است که تفکر فلسفه جمهوری اسلامی ساختن جامعه الگو و نمونه است و انقلاب اسلامی قدرت دین را به نمایش گذاشت که به بیان غرب و شرق در آن مقطع زمانی دین جایگاه مطلوبی نداشت.

وی افزود: از سویی انقلاب اسلامی توانست مقابله با استکبار را الگوسازی کرده و این پیام را به مستضعفان جهان برساند که باید در مقابل استکبار ایستادگی کنند.

زاکانی تاکید کرد: اما این پیام کفایت نکرده و نخواهد کرد چرا که انقلاب اسلامی 5 مرحله تکاملی داشت و بعد از گذشت 38 سال ما تنها توانستیم تا مرحله دوم پیش رفته و بعد از تشکیل نظام اسلامی حتی حکومت اسلامی را تشکیل ندهیم.

به گفته عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تنها راهکار خروج از این وضعیت انتخاب اصلح و استفاده بهینه از ظرفیت هاست.

وی افزود: نگاه مقلدانه به غرب که باید از غرب تکنولوژی و پول آورد و کشور را آباد کرد در دیدگاه کاندیدای دولتی حاکم شده است.

به گفته زاکانی، این در حالی است که نگاه نامزدهای مورد تاکید جمنا مغایر این بوده و اعتقاد دارند برای حل مشکلات باید جایی سرمایه گذاری کنیم که تکنولوژی آن را داریم و باید با استفاده از توان داخلی به دنبال اشتغالزایی باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر