سخنگوی قوه قضاییه در برنامه جهان آرا:

رویکرد اصلی تحول در برنامه‌ها، روش‌ها و ساختارها برای نیل به یک دستگاه قضایی تراز جمهوری اسلامی است

اسماعیلی گفت: رویکرد اصلی ما تحول در برنامه‌ها، تحول در روش‌ها، در ساختار‌ها برای نیل به یک دستگاه قضایی تراز جمهوری اسلامی است. تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۲۹۵۲۲

سخنگوی قوه قضاییهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در امشب در برنامه جهان آرا که از شبکه افق پخش شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تحول در دستگاه قضایی قرار است به چه صورت باشد، اظهار کرد: در ابتدا وظیفه دارم به عنوان یک عضو کوچک قوه قضاییه از مقام معظم رهبری به دلیل انتخاب یکی از شخصیت‌های کارآزموده و با تجربه قضایی و قائل به استفاده از تجارب بسیار مفید گام اول انقلاب و در عین حال آگاه به مسائل فقهی، حقوقی و قضایی، مدیریتی و تحول گرا و از درون قوه قضاییه، برای عهده داری مسئولیت قوه قضاییه تشکر کنم.

وی افزود: اگر راس هرم هر مجموعه‌ای، خودش تحول خواه و تحول گرا نباشد، تحول در آن مجموعه قطعا امکانپذیر نخواهد بود.

اسماعیلی ادامه داد: با این انتخاب خلاف آنچه که تصور می‌شد که ما با تغییر مدیریت باید یک دوره گذاری را بگذارانیم  تا مدیر بعدی دستگاه قضایی را بشناسد و برنامه‌ها و آینده را ترسیم نماید، اتفاق افتاد و رئیس قوه قضاییه قبل از انتصاب برنامه خود را تحت عنوان سند تحول به مقام معظم رهبری ارائه کرد و مقام معظم رهبری هم در ابلاغ انتصاب و هم در هفته قوه قضاییه از این سند، به عنوان یک سند مثبت و کارآمد یاد کردند و امر فرمودند که برای عملیاتی و اجرایی شدن این سند تحول بایستی گام‌های مثبتی برداشته شود.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی تحول در برنامه‌ها، تحول در روش‌ها، در ساختار‌ها برای نیل به یک دستگاه قضایی تراز جمهوری اسلامی است و تحول محور اصلی رویکرد‌ها است.

اسماعیلی رویکرد قوه قضاییه در زمینه تحول را توجه به مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن  بیش از آنچه که در گام اول اقدام شده است، عنوان کرد.

وی ادامه داد: در خیلی از دستگاه‌ها این باور را داریم که ساختار‌های ما پویا، شفاف و کارآمد نیستند، ارزیابی‌ها در دوره تحول این بود که ساختار قوه قضاییه دچار فربهی، کسلی و تنبلی شده بود که ساختار هم متناسب با این رویکرد باید متحول می‌شد که در برنامه تحولی اصلاح ساختار قوه قضاییه هم پیش بینی شده بود که ساختار جدید تا الان تدوین و نهایی گردیده است.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: یکی از گلایه‌های مردم از دستگاه قضایی اطاله دادرسی است که در این مدت کوتاه مطالعات بسیار دقیقی انجام شده که چگونه می‌توانیم اولا بر انباشت پرونده‎‌های مانده در دادگستری غلبه کنیم. با کار جهادی و استفاده از ظرفیت منابع موجود و نگاه به داخل و اعتماد به منابع انسانی کارآمد درون دستگاه قضا و ارائه برنامه‌های جهادی در همین مقطع کوتاه، برنامه ریزی شد که بسیاری از شعب در خارج از وقت اداری و روز‌های تعطیل فعالیت می‌کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: از سوی دیگر تاکید شد که می‌توان از قضاتی که در حوزه‌های ستادی مشغول به کار بودند، در حوزه دادرسی استفاده کرد و لذا ابلاغ شد که قضات شاغل در حوزه‌های ستادی به صف و واحد‌های قضایی به صورت تمام وقت یا چند ساعت در روز و یا هفته، برگردند.

خبر در حال تکمیل است....

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر