تشدید نژادپرستی در مراکز پلیس آمریکا؛ افزایش کشتار سیاهپوستان به دست ماموران سفیدپوست

مصاحبه با ده‎ها نفر از افسران پلیس اسبق ایالت ایندیانا و همچنین فعالان حقوق بشری رفتار خشونت آمیز میان اداره پلیس و بسیاری از شهروندان را تایید می‎کند. تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۲۹۳۸۷

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پس از تیراندازی یک افسر اداره پلیس South Bend در ایالت ایندیانیا که منجر به جان باختن یک مرد سیاه پوست 54 ساله شد، شهردار این ایالت هفته گذشته برای اطمینان دادن به شهروندان از اینکه منطقه را تحت کنترل دارد در آن اداره حضور پیدا کرد.
 
شهردار ایندیانا نژادپرستی را در ادراه پلیس این منطقه دامن زده است
به گزارش سی‎ان‎ان پالتیک، شهردار ایندیانا که برای پاسخ دادن به حادثه تیراندازی چند روزی از کمپین انتخاباتی برای ریاست جمهوری فاصله گرفته بود، این حادثه را بسیار چالش برانگیز توصیف کرد.

اما این در حالی است که مشکل اصلی به اداره پلیس در ایالت ایندیانا بر می‌گردد، همان چیزی که فعالان حقوق بشر سال هاست آن را فریاد می‌زنند.

نکته قابل تامل آن است که 6 افسر جدیدی که به تازگی وارد اداره پلیس South Bend شدند تمامی آن‌ها سفید پوست هستند.
 
شهردار ایندیانا نژادپرستی را در ادراه پلیس این منطقه دامن زده است
سی‎ان‎ان می‎گوید که افسر پلیس به سمت مرد سیاه پوست شلیک کرده که در پی این حادثه تنش‌های دائمی میان جامعه شهروندان آمریکایی آفریقایی و اداره پلیس بالا گرفته است.

در واقع مدیریت ضعیف در اداره پلیس منطقه ایندیانا و عدم پذیرش خشونت از سوی افسران شرایط را دشوارتر کرده و باعث شده به بهای جان باختن هزاران نفر تمام شود.

مصاحبه با ده‎ها نفر از افسران پلیس اسبق در این ایالت و همچنین فعالان حقوق بشری که تنش‌های موجود را تایید می‌کنند، از رفتار خشونت آمیز میان اداره پلیس و بسیاری از شهروندان در مدت 8 سال سمت " پیت بودجج " به عنوان شهردار ایندیانا سخن می‌گویند.
 

در حال حاضر تنش‌ها در این ایالت شدت یافته چرا که " پیت بودجج " مدت‎هاست که قصد دارد از سمت شهرداری ایالت 100 هزار نفره به سمت ریاست جمهوری جهش کند و از اعتبار کسب کرده برای رسیدن به هدف خود بهره بجوید.

یکی از افسران بازنشسته اداره پلیس ایندیانیا در خصوص "پیت بودجج " گفته که او رویکردی منفعلانه در برابر اداره پلیس داشته، او افسران اقلیت را که واجد شرایط بودند اخراج کرده چرا که آنان مانع پیشرفت و ارتقاء او می‌شدند.
 
 
شهردار ایندیانا نژادپرستی را در ادراه پلیس این منطقه دامن زده است
نگرانی و ناراحتی‌های فعالان آمریکایی آفریقایی در این هفته زمانی به اوج خود رسید که مشخص شد افسر پلیسی که به سمت مرد سیاه پوست تیراندازی کرده و او را به قتل رسانده افسر اداره پلیس South Bend بوده همان افسری که حتی از سوی پلیس و ساکنان منطقه به دلیل رفتار‌های نژادپرستانه محکوم شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است طی چند سالی که پیتر بودجج شهردار ایندیانا بوده افسران پلیس اقلیت 50 درصد کاهش داشته‎اند.

سی‎ان‎ان در بخش دیگری نوشت که در سال 2014، 10 درصد از 253 افسر پلیس سیاه پوست بودند، اما این در حالی است که در حال حاضر تنها 13 افسر سیاه پوست مشغول به فعالیتند که 88 درصد آن‌ها سفید پوست و 5 درصد سیاه پوست هستند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان