نسل جدید نیسان GT-R ، از سال 2007 معرفی شد و با کد R35 شناخته میشود. این خودروی اسپرت در نسخههای مختلف ساخت کارخانه، از 480 تا 600 اسب بخار قدرت دارد. تمامی این مدلها از پیشرانهی 3.8 لیتری 6 سیلندر و توئینتوربو استفاده میکنند، اما تیونرها توانستهاند از همین پیشرانه، بارها به قدرتهای بالاتر از 1000 اسب بخار دست پیدا کنند.
یک شرکت تیونینگ خودرو، بهتازگی ادعا کرده است که با اعمال تغیرات گسترده در توربوشارژهای نیسان GT-R، به قدرت باورنکردنی 2719 اسب بخار رسیده است. گشتاور این خودرو نیز در حدود 2150 نیوتنمتر اعلام شده است. هنوز هیچ منبع رسمی این ابرخودرو را مورد تست و بازبینی قرار نداده است؛ اما نمیتوان باور کرد که شرکت معتبر ETS به هنگام صبط ویدئو، تقلب کرده باشد. علاوه بر این، لرزش خودرو به هنگام تولید حداکثر قدرت - که در فیلم زیر مشهود است - بر اثر گردش چرخها روی دستگاه دینومتر، کاملا واقعی به نظر میرسد.
دانلود با کیفیت 360p 720p 1080p
مسلما کنترل قدرت وحشتناک این خودرو مشکل اصلی شرکت ETS خواهد بود. هرچند چنین محصولاتی صرفا برای حضور در مسابقات درگ آماده میشوند؛ اما استقامت لاستیکها روی آسفالت و نگهداشتن بدنهی خودرو در حالت تعادل، چالش مهم و غیرقابل انکاری است.
شرکت ETS مخفف (Extreme Turbo Systems) در رقابت با برند مشهور AMS که عرضهکنندهی خودرو و تجهیزات تیونینگ است، کار میکند. AMS پیش از این در پروژهای مشابه، با حفظ استاندارهای یک محصول جادهای، قدرت نیسان GT-R را به فراتر از 1000 اسب بخار رسانده بود. در ادامهی این مطلب، میتوانید بینندهی فیلم کوتاهی از بررسی این خودروی تقویتشده توسط AMS، به نام ALPHA 12 باشید.
دانلود با کیفیت 360p 720p 1080p