کشف مگس در دوغ شرکت معروف ع +عکس

تابناک: «در تولید محصولات ما از بهترین و بالاترین تکنولوژی روز جهان بهره گرفته شده و محصولات صد در صد بهداشتی و بدون دخالت دست تولید می‌شوند و سالم و مطمئن هستند»؛ آیا این دیالوگ‌ها برایتان آشنا نیست؟

اگر از جمله میلیون‌ها بیننده ثابت برنامه‌های تلویزیونی در کشورمان باشید یا حتی در زمره افرادی باشید که گهگاه برای تماشای مسابقه فوتبال یا والیبال یا حتی انتخابی تیم ملی کشتی و... پای رسانه ملی می‌نشینند، بی شک دیالوگ‌های پرتکرار برخی تبلیغات در خاطرتان نقش بسته است.

منظورمان آن دسته پیام‌های بازرگانی است که کافی است یک بار با کنترل تلویزیون شبکه‌ها را بالا و پایین کرده و رج بزنید تا پی ببرید در چه حجمی تکرار می‌شوند؛ تبلیغاتی که در دوره‌های مختلف ممکن است کمی تغییر کرده و مثلا فلان کفش در رتبه اول پرتکرارترین تبلیغات قرار گیرد یا بهمان روغن و تن ماهی بیسار!

گردونه‌ای که مدتی است، سوزنش روی تبلیغ محصولات شرکتی گیر کرده که با تولید دوغ خود را به بازار ایران معرفی کرد و حالا کسب و کارش را توسعه داده و با برخی اقلام دیگر، می‌کوشد بازار جدیدی برای خود کسب کرده و توسعه‌ای پر سود را تجربه کند. شرکتی که با افتخار تأکید دارد خط تولید فلان محصولش بهترین نمونه وارداتی از دیگر کشورهاست و لذا خود را قابل اطمینان جلوه می‌دهد.

این ادعا زمانی جالب توجه به نظر می‌رسد که بدانیم شواهدی در نقضشان به دست آمده که عرضه شان به این شرکت، واکنش عجیب ایشان را به دنبال داشته است. آنقدر عجیب که برخی را مجاب کرده پیگیری حقوقی ماجرا را در دستور کار قرار دهند تا دریابند چگونه شرکتی با آن همه ادعا، نگران کشف گریس و مگس در محصولات خوراکی اش نیست؟!

ماجرایی که بهتر است برای آگاهی بهتر از جزئیات آن، پای سخن فردی بنشینیم که مدتی است تماس با کارمندان و مدیران زیرمجموعه این شرکت به کارهایش افزوده شده و زمانی که پی برده این پیگیری‌ها راه به جایی نمی‌برد، ترجیح داده پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار دهد و کلیت ماجرا را این گونه شرح می‌دهد؛
«سال‌های طولانی است که در این کسب و کار هستم و به فراخور با اتفاقات عجیبی مواجه شده ام، اما این یکی فرق دارد. چند وقت پیش بعد از آنکه پخشِ شرکت برایم محصولات خواسته شده را آورد، متوجه شدم در یکی از بسته‌های شش تایی دوغ خانواده، یک بطری حاوی لکه‌هایی سیاه است؛ چیزی شبیه آشغال که با کپک و این موارد فرق داشت.

وقتی تاریخ درج شده روی بطری را با دقت نگاه کردم و متوجه شدم که زمان زیادی تا رسیدن تاریخ انقضای محصول وجود دارد، مجاب شدم با پخش شرکت و سپس با کارخانه تماس بگیرم که ابتدا سعی کردند ماجرا را کپک نشان دهند و محصول را مرجوع کنند، در حالی که خبر نداشتند بنده شغلم پیش از این، لبنیاتی بوده و می‌دانم کپک چیست و فرقش با آشغال چیست.

وقتی دیدند که زیر بار نمی‌روم از پخش آمدند تا آن بطری را ببرند و وعده دادند که به جایش کمی محصولات لبنی رایگان می‌دهند که قبول نکردم و زیر بار نرفتم. راستش بابت اینکه قبلا، چند سال قبل یک بار این کار را کرده بودم و از کرده خودم پشیمان شده بودم. این بار گفتم روی ضرورت سلامت این محصول که صبح تا شب تبلیغ می‌کند، می‌ایستم و ایستادم تا اینکه یکی دو روز بعد بسته‌ای دیگر را دیدم که در یک بطری آن مگس مرده شناور است.

این ماجرا مجابم کرد باز به شرکت زنگ بزنم و باز پیشنهادشان را تکرار کردند و وقتی گفتم به وزارت بهداشت اطلاع می‌دهم، تاکید کردند با وکیل شرکت طرف خواهم بود. باز یکی دو روز گذشت تا در بطری دیگر اثر چربی دیدم که فکر می‌کنم گریس است. حالا چندین بطری دوغ دارم که همه پر از آشغال‌های مختلف هستند و مشخص است که تولید بهداشتی شان و بدون دخالت دست، واقعیت ندارد.»

روایتی تأمل برانگیز و عجیب که به تأکید این فرد که سوپرمارکتی در یکی از محلات تهران دارد، به مجادله کلامی پشت تلفن و حضور چند نفر از شرکت در محل کارش نیز منجر شده که تأکید داشته اند تبلیغات پرشمار تلویزیونی محصولات این شرکت، تدبیر مسئولان ارشد کشور برای حمایت از تولیدات داخل و اشتغال زایی است و بر این اساس، کشف چند بطری دوغ حاوی اشیای خارجی موجب نمی‌شود تولید داخلی زیر سؤال برود و کسی متعرض ایشان شود!

اظهارنظری که این فرد را مجاب کرده پیگیری پرونده را در سازمان تعزیرات شروع کرده و با جدیت در صدد وصول آن به نتیجه باشد، چون احتمال می‌دهد این محصولات پر اشکال، گوشه‌ای از اشکالات شرکت هستند که در مرحله بسته بندی و انبارداری و توزیع و پخش به چشم کسی نیامده اند تا حذف شده و از همگان پنهان نگه داشته شوند. احتمالی که دور از ذهن هم نیست، اما بهتر است اظهارنظر در خصوص آن به مجموعه‌هایی مانند وزارت بهداشت و سازمان استاندارد و نهاد‌های ذیربط دیگر سپرده شود.

بر این اساس «تابناک» اعلام آمادگی می‌کند که توضیحات مسئولان را در این خصوص دریافت کرده و جهت تنویر افکار عمومی و مشخص شدن ابعاد دیگر ماجرا، منتشر نماید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان