ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Toy Story ۴ لرزه بر اندام Annabelle Comes Home می‌اندازد

«داستان اسباب‌بازی‌ها ۴» از کمپانی پیکسار و دیزنی هیچ مشکلی در حفظ جایگاه صدر جدولی خود در دومین آخر هفته‌ی اکران و ایستادگی در برابر عنوان‌های جدید «آنابل به خانه می‌آید» و «دیروز»، نداشت

«داستان اسباب‌بازی‌ها 4» از کمپانی پیکسار و دیزنی هیچ مشکلی در حفظ جایگاه صدر جدولی خود در دومین آخر هفته‌ی اکران و ایستادگی در برابر عنوان‌های جدید «آنابل به خانه می‌آید» و «دیروز»، نداشت.
این فیلم خانوادگی با افت 52 درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود به فروش 58 میلیون دلاری رسید و توانست مرز جمع فروش 200 میلیون دلار در داخل آمریکا را عبور کند. جمع فروش جهانی این فیلم به 496.5 میلیون دلار رسید. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا پس از گذشت 10 روز از اکران آن به 236.9 میلیون دلار رسیده است، و جمع فروش جهانی آن بالغ بر 259.6 میلیون دلار است.

فیلم ترسناک تابستانی کمپانی نیو لاین به نام «آنابل به خانه می‌آید» در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت و توانست با فروش تخمینی 20.4 میلیون دلار در آخر هفته، همان‌طور که انتظار می‌رفت، به جمع فروش پنج روزه‌ی 31.2 میلیون دلار برسد. این فیلم در خارج از آمریکا با 45 میلیون دلار فروش در 63 مارکت اکران شد و جمع فروش جهانی خود را به 76.2 میلیون دلار رساند.
این فیلم هیچ لطمه‌ای از تکراری شدن مجموعه که گریبان‌گیر سایر مجموعه فیلم‌های تابستانی شده است، ندید. این فیلم بر خلاف فروش قابل قبولی که دارد، پایین‌ترین اکران در آخر هفته را در میان تمام قسمت‌های مجموعه‌ی «احضار» داشت.

آنابل به خانه می آید

«آنابل» مورد توجه مخاطبان متنوع و جوان‌تری قرار گرفت. به گزارش پسترک، سفیدپوستان 39 درصد خریداران بلیت آن را تشکیل می‌دادند، و پس از آن‌ها اسپانیایی‌تبارها (با 29 درصد)، آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (با 20 درصد)، و آسیایی‌ها و سایرین (با 12 درصد) پس از آن‌ها قرار داشتند. به لحاظ سنی 70 درصد مخاطبان در رده‌ی سنی بین 18 تا 34 سال سن داشتند.
ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون دوباره در نقش اد و لورین وارن از فیلم‌های «احضار» بازی می‌کنند، در حالی‌که گری دوبرمن این فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای که با همکاری جیمز وان نوشته است کارگردانی کرد.

دیروز

«دیروز» از کمپانی‌های یونیورسال و ورکینگ با 17 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم قرار گرفت، این فیلم اکرانی فراتر از انتظار داشت که پیروزی مهمی برای فیلم‌های بزرگ‌سالانه پس از عملکرد ضعیف عناوینی چون «آخر وقت» و «خوره کتاب» محسوب می‌شود.
«دیروز» — که بزرگ‌ترین اکران فیلم‌های کارگردانی شده توسط دنی بویل محسوب می‌شود — داستان یک مرد جوان را روایت می‌کند که در دنیایی بدون گروه بیتلز به دنیا می‌آید و فرصت این را پیدا می‌کند که وانمود کند او ترانه‌های آن‌ها را نوشته است. بازیگر جدیدی که این فیلم معرفی می‌کند همیش پاتل است.

علاء‌الدین نائومی اسکات مینا مسعود

به گزارش پسترک سه چهارم مخاطبان آن بالای 25 سال سن داشتند، از جمله 46 درصد بالای 35 سال.
«دیروز» 7.7 میلیون دلار در 30 مارکت خارجی فروخت و به جمع فروش جهانی 24.7 میلیون دلار دست یافت.
در باقی باکس آفیس، «اسپایدرمن: دور از خانه» از کمپانی سونی در چین، ژاپن و هنگ کونگ — پیش از اکران داخلی‌اش در دوم جولای — اکران شد.
این فیلم ابرقهرمانی که ادامه‌ی «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» است، 111 میلیون دلار از این سه مارکت به دست آورده است، که چین با 98 میلیون دلار در صدر آن‌ها قرار دارد، و چهارمین اکران برتر برای یک فیلم ابرقهرمانی هالیوودی، پس از «انتقام‌جویان پایان بازی»، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، و «ونوم» محسوب می‌شود.

اسپایدرمن: دور از خانه

همچنین هفتمین اکران بزرگ تاریخ برای یک فیلم استودیویی است. «دور از خانه» 46 درصد بیشتر از «بازگشت به خانه» فروش داشت.
در میان سایر عناوین آخر هفته، «علاءالدین» دیزنی مرز فروش 300 میلیون دلار در داخل آمریکا را عبور کرد و به مرز فروش 900 میلیون دلار در جهان نزدیک شد. این فیلم یکشنبه را با رساندن جمع فروش جهانی خود به 874.2 میلیون دلار، از جمله 305.9 میلیون دلار در آمریکای شمالی به پایان رساند.
«جان ویک: فصل سوم» مرز فروش 300 میلیون دلار در جهان را رد کرد و به جمع فروش جهانی 303.6 میلیون دلار دست یافت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان