رئیس کانون عالی بازنشستگان :

گوشت و لبنیات از سبد غذایی بازنشستگان حذف شد!

رئیس کانون عالی بازنشستگان با بیان اینکه سفره مستمری بگیران تامین اجتماعی روز به روز کوچک‌تر می‌شود، گفت: گوشت و لبنیات از سبد غذایی خانوار‌های بازنشسته این سازمان حذف شده است

گوشت و لبنیات از سبد غذایی بازنشستگان حذف شد!

رئیس کانون عالی بازنشستگان با بیان اینکه سفره مستمری بگیران تامین اجتماعی روز به روز کوچک‌تر می‌شود، گفت: گوشت و لبنیات از سبد غذایی خانوار‌های بازنشسته این سازمان حذف شده است.




به گزارش به نقل از میزان،علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشوری ، با بیان اینکه قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 88 تصویب شد، عنوان کرد: در سال 87 دریافتی‌های دو صندوق کشوری و لشکری همسان سازی شد و به دنبال آن مسئولین تامین اجتماعی پیگیر موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شدند که در همان سال دولت 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داد، اما تنها در آن 975میلیارد هزینه شد و همین موضوع مورد اعتراض بازنشستگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های مستمر نمایندگان و بازنشستگان این موضوع در ماده 12 بند ب برنامه ششم توسعه گنجانده شد و براساس آن سازمان تامین احتماعی موظف شد مطابق قوانین برنامه در طول اجرای قانون برنامه حقوق بازنشستگان را همسان یا متناسب کند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشوری با ابراز تاسف از اجرایی نشدن قانون همسان سازی پس از گذشت 10سال از تصویب آن، اظهار کرد: مسئولان مربوطه دولتی در تریبون‌های ملی و عمومی بار‌ها بر تسریع روند اجرایی این قانون تاکید کرده اند، اما متاسفانه پیشرفتی در اجرای آن صورت نگرفته است.

بیات ضمن اشاره به تعهدات انجام نشده دولت اظهار داشت: دولت مبلغی در حدود 185 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که ماده 12 برنامه ششم توسعه دولت را موظف به پرداخت سالیانه 10 درصد از این بدهی‌ها از محل بودجه سنواتی مکلف کرده است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، بازنشستگان تامین اجتماعی باید 7 برابر حداقل حقوق را دریافت کنند، اما بر اساس آمار تنها یک دهم درصد از 3 میلیون و 200 هزار نفر بازنشسته این مبلغ را دریافت می‌کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشوری با بیان اینکه سفره مستمری بگیران تامین اجتماعی روز به روز کوچک‌تر می‌شود، عنوان کرد: گوشت و لبنیات از سبد غذایی خانوار‌های بازنشسته این سازمان حذف شده است.

بیات خاطر نشان کرد: سال گذشته که مجلس در بودجه سنواتی مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفت تنها 5هزار میلیارد تومان به سازمان پرداخت کرد. اگر روند پاسخگویی دولت به تعهداتش به همین صورت باشد، قاعدتا تا سال‌های دیگر با لشکری از فقرای بازنشسته تامین اجتماعی روبرو هستیم.

وی گفت: باید بپذیریم که بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی نیز مانند تمام مستمری بگیران از حقوقی برخوردار هستند و اگر دولت همان 50 هزار میلیارد تومانی که در بودجه منظور شده است پرداخت کند مطمئنا سازمان تامین اجتماعی می‌تواند همسان سازی حقوق مستمری بگیران را عملی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان