ماهان شبکه ایرانیان

مدل کف چوبی اتاق پذیرایی

اگر در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی اطلاعات دارید مطمئنا میدانید که سه سطح؛ سقف، دیوار و کف مهمترین مواردی هستند که به آن پرداخته می شود.

اگر در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی اطلاعات دارید مطمئنا میدانید که سه سطح؛ سقف، دیوار و کف مهمترین مواردی هستند که به آن پرداخته می شود. و عواملی همچون فرهنگ، متریال و حتی شرایط محیطی تاثیر بسیار زیادی در طراحی آنها دارد. این روزها اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید متوجه می شوید که کمتر کسی پیدا می شود که عاشق چوب نباشد. به همین واسطه استفاده از کف چوبی برای پوشش منازل و بسیاری از محیط های اداری در طراحی داخلی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از همین رو در این مقاله با توجه به فراگیرشدن استفاده از کف چوبی که با مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد در نظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی داخلی

انواع کف چوبی

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از کف چوبی در بازار موجود می باشد که افراد میتوانند با توجه به بودجه ای که برای انجام این کار در نظر گرفته اند به سراغ آنها بروند. اما با اینحال باید بدانید که استفاده از انواع کف چوبی هزینه بسیار بالایی را برای افراد به همراه خواهد داشت. در این قسمت انواع کفپوش های چوبی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

  • کف پوش  PVC

تبلیغات بسیار گسترده ای در استفاده از PVC صورت گرفته و به همین واسطه همگی نسبت به واژه PVC آشنایی داریم. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید از این ماده برای تهیه کف چوبی نیز استفاده می شود. این کفپوش نسبت به سایر کفپوش های موجود در بازار ارزان تر بوده و به شکل ورقه ای برای مصارف مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. این کفپوش ها مقاومت بسیار بالایی در برابر پارگی و خط و خش از خود نشان می دهد. از همین رو برای محیط هایی نظیر آشپزخانه، حمام، مراکز بهداشتی و... بهترین انتخاب است.

  • کف چوبی مدل لمینت

لمینت از جنس چوب فرآوری شده ساخته شده است. این مدل از کف پوس به دلیل اینکه از چوب فشرده و یا طبیعی نبوده بسیاری از مشکلاتی همچون حساسیت به آب و رطوبت و... را نداشته و تمیز کردن را نیز تا حدود زیادی برای افراد راحت کرده است. نصب اسان و راحت آن نیز شرایطی را فراهم آورده تا افراد در کمترین زمان ممکن به ان چیزی که میخواهند برسند و با توجه به قیمت بسیار خوبی که دارد طرفداران بسیار زیادی را در بین طراحان دکوراسیون داخلی پیدا کرده است.

  • کف چوبی مدل ترموود

اکثر ما بر این عقیده ایم که ترمووود تنها برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید از این نوع چوب میتوان در هر قسمت معماری و دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد و فضایی بسیار جذاب و دوست داشتنی را فراهم آورد. باید بدانید که ترمووود نوعی چوب است که در دمای بسیار بالا گرما داده شده و سپس سرد می شود. این فرآیند باعث می شود که چوب مورد نظر در برابر سرما، گرما، رطوبت، بارندگی و... چه در محیط داخلی و چه در محیط بیرونی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهند.

  • کف چوبی مدل پارکت

این روزها کمتر کسی است که در رابطه با پارکت چیزی نشنیده باشد. در واقع پارکت به واسطه دارا بودن ویژگی مقاومت طرفداران بیشتری داشته و طراحان دکوراسیون داخلی از آن برای داشتن محیطی شیک استفاده می کنند. پارکت ها از چوب و یا مواد چوبی ساخته شده اند و به همین واسطه در برابر سایش، رنگ آمیزی و حتی نفوذپذیری آب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. برای بکارگیری و استفاده از آنها تنها به مقداری چسب مخصوص و یک سری سمباده نیاز است تا در برخی موارد آنها را کوچک کنید. استفاده روغن روغن جلا نیز باعث می شود تا پارکت شما نمایی زیباتر و تمیزتر به خود بگیرد. تنها نکته منفی که در رابطه با این مدل از کف چوبی وجود دارد است که همواره هزینه بسیار زیادی را چه برای خرید و چه برای نصف باید پرداخت کنید. اما از سوی دیگر عمر بسیار طولانی خواهد داشت و تا سالیان سال هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد.

دکوراسیون داخلی

 نقش پارکت در دکوراسیون چیست؟

پس از آشنایی با پارکت، حال مهمترین مسئله ای که باید به آن پرداخته شود نقش پارکت در دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل است. در واقع این مسئله ارتباط بسیار زیادی با انتخاب مناسب پارکت از لحاظ طرح، رنگ، فضا، ظرفیت نورگیری محیط و... خواهد داشت. اگر نتوانید در انتخاب این پارامترها به خوبی عمل کنید مطمئنا آثار منفی آن را در دکوراسیون به چشم خواهید دید. از همین رو برخی از مواردی که باید از آنها دوری کنید را به شما معرفی می کنیم:

  • هنگامی که فضای شما کوچک و یا کم عرض است حتما باید به سراغ پارکت هایی با رنگ روشن بروید. اگر محیط مورد نظر پر رفت و آمد است باز هم به سراغ رنگ های معتدل و بافت هایی فشرده بروید. در واقع استفاده از پارکت های تیره در این محیط ها ممنوع است.
  • قبل از اینکه به سراغ خرید پارکت بروید. حتما رنگ هایی که در محیط قرار دارند را بررسی کنید. این مسئله با مبلمان، پرده و لوازم تزئینی ارتباط مستقیم دارد. از همین رو شما باید تن رنگی متناسبی را در نظر بگیرید.
  • اگر محیط مورد نظر شما پر رفت و آمد است حتما باید به سراغ پارکت هایی با بافت مقاوم تر بروید. ضخامت ایده آل پارکت 8 میلی متر است.

 

بازسازی منزل

مزایای استفاده از کف چوبی در دکوراسیون منزل

  1. نوعی عایق حرارتی و برودتی محسوب می شود
  2. در برابر ضربه مقاومت مکانیکی بسیار خوبی از خود بروز می دهد
  3. قابلیت پرداخت سطحی، رنگ پذیری، کنده کاری و برش است.
  4. بسیار ارزان، قابل دسترس بوده و ساخت آن بسیار آسان است.
  5. امکان تجدیدپذیری دوباره درخت بعد از برش وجود دارد.
  6. از آلودگی محیط جلوگیری می کند.

گرمای صمیمی چوب

استفاده از چوب باعث می شود که شما در یک محیط صمیمی و گرم زندگی کنید. در واقع مدل کف چوبی باعث می شود تا افراد با معضلات و ریزه کاری های دکوراسیون مواجه نشوند و در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را تعویض کنند. همچنین شرایطی فراهم می آید تا هماهنگی بسیار زیبایی بین وسایل تزئینی و مورد استفاده منزل و کف چوبی به وجود آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان