اختصاصی میزان /

آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن؛ پاسخ کوبنده نیروهای یمنی به تحرکات مزدوران سعودی در بخش حرض

نیرو‌های ارتش و کمیته‎های مردمی یمن در عملیاتی موفق شدند که مواضع مزدوران سعودی را در استان حجه هدف قرار داده و شماری از آنها را به هلاکت برسانند. تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۲۹۸۵۰

آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن؛ پاسخ کوبنده نیروهای یمنی به تحرکات مزدوران سعودی در بخش حرضبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، از شمال غرب یمن خبر می‌رسد، نیرو‌های یگان مهندسی در یک عملیات ویژه در شمال استان حجه موفق شدند شماری از نیرو‌های مزدور سعودی را کشته و زخمی کنند.

یک منبع میدانی در گفتگو با میزان به جزئیات این عملیات اشاره کرد و افزود: مزدوران سعودی در شمال غرب منطقه «مثلث عاهم» در بخش حرض در کمین نیرو‌های یمنی گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.

این منبع میدانی با بیان این که درگیری‌ها در حومه کوه «النار» و منطقه «مثلث عاهم» همچنان درجریان است، گفت: نیرو‌های مزدور سعودی درصدد هستند مناطق شمال و شمال شرقی مثلث عاهم و جنوب کوه النار را به اشغال دربیاورند.

وی افزود: اگر مزدوران سعودی بتوانند این مناطق را به اشغال دربیاورند، نیرو‌های یمنی در مرکز بخش «حرض» محاصره می‌شوند، اما تاکنون با واکنش قاطع مواجه شده اند و در میدان نبرد ناکام مانده اند.

به گزارش میزان، از محور شرقی منطقه «حیران» در حومه جنوبی بخش حرض خبر می‌رسد، نیرو‌های مزدور سعودی با پشتیبانی نیروی هوایی عربستان، حملاتی را علیه مواضع رزمندگان یمنی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس‎گیر موفق شدند حملات مزدوران سعودی را به طور کامل دفع کنند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی در جریان دفع حملات در محور شرقی منطقه حیران توانستند 3 خودروی نظامی مزدوران سعودی را هدف قرار دهند و منهدم کنند و مقادیر قابل توجهی از تجهیزت نظامی به غنیمت دربیاورند.

یگان توپخانه نیرو‌های یمنی نیز همزمان تجمع مزدوران سعودی را در محور شرقی منطقه حیران هدف قرار دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آوردند.

مزدوران سعودی در تلاش هستند بخش حیران را به طور کامل به اشغال دربیاورند تا خود را به غرب بخش «مستباء» برسانند و نیرو‌های یمنی را در جنوب بخش «حرض» محاصره کنند که تاکنون به شکست روبه رو شده اند.

به گزارش میزان، بخش‌های غربی و مرکزی حیران در ماه‌های گذشته از کنترل نیرو‌های یمنی خارج و به اشغال مزدوران سعودی درآمدند؛ رزمندگان یمنی تاکنون چندین حمله نیرو‌های مزدور سعودی را دفع و آنان را در این محور زمین گیر کرده اند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان