یک مقام ترکیه در ناتو اعلام کرد

احتمال استقرار سامانه اس ۴۰۰ در نزدیکی مرز‌های سوریه

یک مقام ترکیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) از احتمال استقرار سامانه موشکی اس ۴۰۰ در نزدیکی مرز‌های این کشور با سوریه خبر می‎دهد. تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۲۹۸۴۲

احتمال استقرار سامانه اس 400 در نزدیکی مرزهای سوریهبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «احمد برات چونکار»، نایب رئیس هیئت ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو احتمال استقرار سامانه موشکی «اس_400» در نزدیکی مرز‌های سوریه را رد نکرده است.

وی در مصاحبه با پایگاه ایزوستیا روسیه ضمن صحبت درباره قبرس و سوریه می‎گوید: نخست ما در این باره می‌اندیشیم که چگونه از مرز‌های جنوبی و شرقی خود محافظت کنیم.

این مقام ترکیه‎ای اظهار داشت که کشورش موشک‌ها را در محلی مستقر خواهد کرد که در زمینه محافظت از مرز‌هایش مطلوب باشد.

چونکار در این مصاحبه همچنین احتمال استقرار سامانه اس 400 در نزدیکی مرز‌های سوریه را رد نکرده، اما گفته است که تصمیم نهایی در این باره تاکنون اتخاذ نشده است.

پیش از این مقامات ترکیه اعلام کرده بودند که تحویل سامانه موشکی اس 400 از روسیه طی 10 روز آینده آغاز خواهد شد.

مقامات دولت آمریکا بار‌ها به ترکیه درباره خرید سامانه موشکی اس400 از روسیه هشدار داده‌اند و مجلس سنای آمریکا سندی را تصویب کرده که بر اساس آن تحویل جنگنده اف 35 به ترکیه ممنوع شده است.

در همین حال خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابعی در ترکیه نوشت: در صورتی که آمریکا فروش جنگنده اف35  به ترکیه را لغو کند این احتمال وجود دارد که آنکارا از روسیه جنگنده خریداری کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان