عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:

دولت امنیتی نمی تواند آزادی ایجاد کند

اردبیل- عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: بخش عمده بدنه دولت فعلی نیروهای امنیتی است و چنین دولتی برخلاف ادعا خود نمی تواند آزادی ایجاد کند.

دولت امنیتی نمی تواند آزادی ایجاد کند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی ظهر دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ جوانان و دانشجویان انقلابی اردبیل تصریح کرد: وزیر ارشاد دولت یک نیروی امنیتی و در مقابل وزیر اطلاعات یک فرد غیرامنیتی است.

زاکانی با اشاره ادعای دولت مبنی بر آزادی گفت: دولتی که اکثر نیروهای آن امنیتی است نمی تواند تضمین کننده آزادی باشد و در چنین وضعیتی ما نیازمند اصلح در دوره بعدی ریاست جمهوری هستیم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دولت فعلی در کمال شگفتی هراسی را از مضرات عدم حضور خود در دوره بعدی به وجود آورده است، اضافه کرد: از جمله اینکه ادعا می شود در صورتی که دولت فعلی کنار رود رابطه ایران با جهان بد خواهد شد.

به گفته زاکانی هراس دوم اینطور عنوان می شود که با عدم حضور دولت فعلی بسیار از ظرفیت های صحنه بین المللی را از دست خواهیم داد این در حالی  است که در خود برجام دولت به جای مذاکره معامله کرد و جاهایی که مذاکراتی داشتند به مراتب عملکرد بهتری بر جای گذاشتند.

وی افزود: برخلاف هراسی که ایجاد شده است نه تنها ایران ظرفیت های بین المللی خود را با تغییر دولت فعلی از دست نمی دهد بلکه پتانسیل های قابل توجهی در کشور وجود دارد که می توانند چنین نقشی را ایفا کنند.

زاکانی درخصوص مناظرات انجام شده اضافه کرد: متاسفانه در هر دو مناظره شاهد بودیم که در واقع دولت یازدهم به جای یکنفر دو نفر را معرفی کرده و با رانت مسئولیتی که دارند به جای یکنفر دونفر فرصت به پاسخگویی به عملکرد دولت را یافته است.

وی افزود با این وجود در مذاکرات نمی توانند پاسخگو باشند و بجای پاسخگویی توهین می کنند؛ در حالی که صرفا کافی است دولت عملکرد خود را به صورت شفاف برای مردم تشریح کند.

زاکانی متذکر شد: مسئولان کشور متاسفانه مسیر درستی را طی نمی کنند و با وجود اینکه به عنوان مثال آقای جهانگیری خط قرمز خود را مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان می کند اما با تخلفات برادر رئیس جمهور و معاون اول هیچ برخوردی صورت نمی گیرد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر ناامیدی رای اولی ها از فضای سیاسی کشور اضافه کرد: در وضعیت فعلی آقایان قالیباف و رئیسی به مسائلی از جمله فقرزدایی و شفافیت در مسائل و همچنین اشتغال تاکید داشته اند که تمامی اظهارات آنها شدنی و عملیاتی است.

به گفته نماینده سابق مردم تهران در مجلس امروز کشور از بیکاری رنج می برد به طوری که بالای 30 درصد نرخ بیکاری مربوط به جوانان است و دولت فعلی اعلام کرده تنها 700هزار شغل به وجود آورده است.

زاکانی افزود: هر چند تفاوت این آمار با آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران قابل تأمل است اما در وضعیت فعلی ما 6 میلیون و 500 هزار بیکار داریم و این در حالیست که تعداد شاغلان حتی شامل شاغلانی که تنها یکساعت در روز کار می کنند در روز محاسبه شده است.

به گفته وی مطابق ادعای خود دولت برای رفع بیکاری تا 9 سال آینده نباید فردی تقاضای شغل داشته باشد و دولت خود معترف شده است که برای این تعداد بیکار نمی تواند شغل ایجاد کند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: تنها در حوزه  گاز، پلیمر و پتروشیمی برای 34 میلیون تن تولید پروانه احداث کارخانه احداث شده و 18 میلیون تن آماده بهره برداری است.

وی افزود این درحالیست که ما تنها دو میلیون تولید داریم و هر یک میلیون تن می تواند برای 200 هزار نفر به صورت مستقیم و برای 400 هزار تا یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

زاکانی گفت: جوانان با انتخاب اصلح راه را برای اشتغال خود باز کنند چراکه وعده های آقایان رئیسی و قالیباف در خصوص رفع مشکلات اشتغال تنها با نگاهی به صنایع پلیمری قابل تحقق است و علت اصلی مشکلات بیکاری به ضعف دولت و نه نبود امکان ایجاد شغل برمی گردد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص اقدامات دولت برای معرفی اسلام در عرصه های ملی و جهانی اضافه کرد: متاسفانه ما عملکرد مطلوبی در این خصوص نمی بینیم و حتی در مناظره ها طرح مسائل قومیتی و طرح شیعه و سنی جای تاسف دارد.

وی افزود: برخی می خواهند با دامن زدن به این مباحث مقداری رای را از آن خود کنند در  حالی که ما برای اصلاح امور نیازمند تاکید به ایرانی بودن و اسلامی بودن و اتحاد داریم.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که چرا شورای نگهبان با وجود کارنامه روشن تایید صلاحیت می کند اضافه کرد: شورای نگهبان در واقع به دنبال این است که سلایق مختلف فکری در انتخابات حضور یابند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: در عین حال شورای نگهبان به دنبال این است که مردم با سلایق آشنا شده و مردم دست به انتخاب آگاهانه بزنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر