مقام روس: ایران قوی تر شده است

عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اداره می شود، معتقد است که ایران قوی تر از هر زمان دیگری است و این مساله بیش از همه آمریکا را نگران کرده است. تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۲۹۶۸۰

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اسماعیل شعبانف در مسکو اظهار داشت: آمریکا تلاش کرده است تا از راه فشار بر ایران از نفوذ این کشور در منطقه بکاهد و تهران را وادار به تغییر سیاست های خود کند.

وی ادامه داد: از آنجا که تلاش های قبلی آمریکا برای کاهش قدرت و نفوذ در منطقه موفق نبوده است، ایالات متحده دست به بازی جدیدی زده است و با تنش آفرینی بیشتر پیرامون ایران به دنبال سیاه نمایی علیه این کشور است.
شعبانف که ریاست جامعه طالش های روسیه را برعهده دارد، معتقد است که سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران، اعتبار و وجهه آمریکا را از بین برده است.

مقام روس خاطرنشان کرد: این اقدام وضعیت را در منطقه به نفع ایران تغییر داد و باعث شد که متحدان آمریکا بار دیگر به عواقب اقداماتی که می کنند یا در سر دارند فکر کنند.

شعبانف گفت: ایران تغییر کرده است و توانسته نیروهای مسلح خود را تقویت و به سلاح های پیشرفته مجهز کند ضمن اینکه بخش عمده تسلیحات پدافند هوایی ایران ساخت داخل است.

به گفته وی، امروز کشوری امکان دفاع از خود را دارد که تونایی دفاع از خود در آسمان را هم داشته باشد، ضمن اینکه نیروهای مسلح ایران بیش از هر ارتشی تجربه حضور در میدان را دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری صلح دوست است، اظهار کرد: با این وجود ایرانی ها از توانایی کامل برای دفاع از خود برخوردار هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پنج شنبه 30 خرداد از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد.

آمریکایی ها پس از این رسوایی مدعی شدند که این پهپاد در آب های سرزمینی در حال حرکت بوده است اما چند روز بعد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از رجزخوانی های فراوان در نهایت به خاطر سرنگون نکردن هواپیمای جاسوسی با سرنشین این کشور در نزدیکی پهپاد سرنگون شده از ایران تشکر کرد و در عین حال چند روز بعد تحریم هایی را علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چند تن از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اجرا گذاشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان