مهدی یراحی ممنوع الکار است؟

باشگاه خبرنگاران جوان: زمستان سال 97 موزیک ویدئویی با نام «پاره سنگ»، مهدی یراحی خواننده این اثر را پس از چند سال فعالیت مداوم در عرصه موسیقی پاپ، ممنوع الکار کرد. طبق آنچه در آن زمان وزارت ارشاد اعلام کرد این موزیک ویدئو حاوی تصاویری بوده که هیچ‌گاه از دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مجوزی دریافت نکرده بود. پس از این اتفاق یراحی در گفت‌وگویی رسماً عذرخواهی و تغییر در بخش‌هایی از موزیک ویدئو را تایید کرد.

پس از چند هفته از آن ماجرا، علی ترابی مدیر سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادامه فعالیت‌های مهدی یراحی گفت: «اگر تقاضای مجوز از سوی او به دست ما برسد، ما آن را بررسی می‌کنیم. من هیچ‌وقت کلمه غیر مجاز را برای این خواننده به کار نبردم. به هیچ وجه ما برخورد سر سختانه‌ای با خوانندگان و گروه‌های موسیقی نداریم. بلکه همیشه سعی می‌کنیم با مذاکره و گفتمان موضوع را حل کنیم. آخرین تصمیم و آخرین مرحله برای ما محدودیت اجراست. امیدوارم با هماهنگی و همکاری خود هنرمندان کاری کنیم که بهانه به دست کسانی که با کلیت موسیقی مشکل دارند، ندهیم.»

چندی پس از اجرای پرحاشیه مهدی یراحی، نوبت به مسعود صابری خواننده پاپ رسید. ویدئویی از کنسرت این خواننده منتشر شد که نشان می‌داد، صابری در بخشی از کنسرتش پلی بک اجرا می‌کند. همین موضوع باعث شد که رامبد جوان مجری برنامه «خندوانه» پستی اینستاگرامی بگذارد و از مردم ایران برای دعوت از صابری در برنامه اش عذرخواهی کند. البته جوان پس از دقایقی این پست خود را حذف کرد.

ویدئوی پلی بک صابری بار‌ها در فضای مجازی بازنشر شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که این موضوع را بررسی خواهد کرد. انتقادات فراوان از این خواننده باعث شد که وی واکنش نشان دهد.

صابری در این باره گفته است: «من تمام فیلم‌های این دو کنسرت را دارم و هر جا و هر کس بخواهد، می‌توان از روی ‏آن‌ها ثابت کرد که در آن کنسرت پلی‌بک نخوانده‌ام. اصلا بازرسان ارشاد نمی‌گذارند کسی در کنسرت پلی‌بک بخواند و ندانستن این ‏قضیه از سوی رسانه‌ها عجیب است. باید بگویم این چیز‌ها رابطه خوب من را با رامبد جوان و دیگر سلبریتی‌ها ‏مخدوش نمی‌کند. من پلی‌بک نخوانده‌ام و این تبلیغات و انتقادات کار مافیای کثیف موسیقی است.»

اما پس از گذشت چند ماه از این ماجراها، به سراغ گوی آبادی مدیربرنامه مسعود صابری رفتیم تا از چند و چون ادامه فعالیت این هنرمند باخبر شویم.

او که پیش از این مدیر برنامه مهدی یراحی هم بود، درباره آخرین وضعیت فعالیت هنری صابری به خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این خواننده مشکلی برای ادامه فعالیتش ندارد. ظاهراً انتشار آن کلیپ یک شیطنت بوده و وزارت ارشاد پس از بررسی این موضوع متوجه ماجرا شده است.

همچنین خبرنگار ما با پیگیری از یک منبع آگاه، متوجه شد که مهدی یراحی همچنان نمی‌تواند برای ادامه فعالیت هنری اش مجوز بگیرد.

نکته جالب این است که هر دو اتفاق ذکر شده در این گزارش از سوی وزارت ارشاد مسکوت مانده است. به نظر می‌رسد این سکوت خبری برای دور کردن این وزارتخانه از حاشیه‌ها و انتقادات رسانه هاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان