قاضی فدرال آمریکا طرح کاخ سفید را برای بازداشت مهاجران لغو کرد

قاضی فدرال آمریکا در حکمی سیاست دولت این کشور را درباره بازداشت هزاران مهاجر در طول رسیدگی به پرونده آن‌ها متوقف کرد. تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۰۱۳۰

حکم قاضی فدرال آمریکا علیه سیاست ترامپ مبنی بر بازداشت مهاجرانبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ قاضی فدرال در سیاتل سیاست دولت آمریکا را مبنی بر بازداشت هزاران مهاجر در مدتی که روند قضایی پرونده آن‌ها طی می‌شود، لغو کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، قاضی «مارشا پِچمن» می‌گوید که بر اساس قانون اساسی آمریکا این مهاجران می‌توانند از بازداشت آزاد شوند.

پچمن می‎گوید افرادی که به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده و بازداشت می‌شوند می‌توانند با ضمانت آزاد شوند.

گروه‌های حامی حقوق مهاجران مانند «اتحادیه آزادی‌های مدنی» و «پروژه حقوق مهاجران شمال غرب» علیه این سیاست دولت آمریکا که قرار است از روز 15 جولای (24 تیرماه) اجرایی شود در دادگاه آمریکا شکایت کرده بودند.

«مَت آدامز»، مدیر حقوقی گروه «پروژه حقوق مهاجران شمال غرب» در این باره می‌گوید: دادگاه آن چیزی را بار دیگر تأیید کرد که چند دهه پیش حل و فصل شده است؛ پناهجویانی که وارد خاک آمریکا می‌شوند حق دارند که از بازداشت خودسرانه آزاد باشند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید تاکنون سیاست‌های سختگیرانه‌ای علیه مهاجران اتخاذ کرده که واکنش‌ها و انتقادات را در داخل و خارج از این کشور داشته است.

برخی از این سیاست‌ها از سوی دادگاه آمریکا لغو شده، اما اجرای بسیاری دیگر از آنها هزاران مهاجر را با مشکلات شدیدی در مرز‌ها و در مراکز بازداشت مواجه کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان