شناسایی چندین فارم ماینینگ بیت کوین در استان‌های تهران و گیلان

پس از شناسایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ فارم بیت کوین در استان البرز اخیراً ۵۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین در گلستان و ۱۴ فارم در ورامین، از جمله بزرگترین در سطح استان تهران کشف شده است.

شناسایی چندین فارم ماینینگ بیت کوین در استان‌های تهران و گیلان

پس از شناسایی 300 تا 500 فارم بیت کوین در استان البرز اخیراً 500 دستگاه استخراج بیت کوین در گلستان و 14 فارم در ورامین، از جمله بزرگترین در سطح استان تهران کشف شده است.

از مدت ها پیش قیمت ارزان برق در کشور توجه سرمایه گزارن داخلی و خارجی را برای استخراج رمز ارزها به خود جلب کرده. استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها فشار مضاعفی بر شبکه برق کشور وارد می کند و با آغاز تابستان دولت در تلاش است با شناسایی فارم های بیت کوین جلوی استفاده از برق یارانه ای برای استخراج ارزهای دیجیتال را بگیرد.

بر اساس گزارش ایسنا دادستان رودبار در استان گیلان خبر از کشف 500 دستگاه استخراج رمز ارز در یک شرکت در لوشان داده است. با دستور فضایی برق این واحد قطع شده و دستگاه های ماینر به ارزش 4 میلیارد تومان توقیف شده اند. افراد دخیل در این موضوع به سوء استفاده از انشعاب برق و نگهداری کالای قاچاق متهم شده و علیه شان پرونده قضایی تشکیل شده است.

فارم ماینینگ

خبرگزاری فارس به نقل از «مجید خانی» مدیر عامل توزیع برق شهرستان قرچک از کشف یک فارم بیت کوین خبر داده است. این مزرعه استخراج رمز ارز در یک دامداری قرار داشته و با تعرفه برق کشاورزی اقدام به استخراج بیت کوین می کرده است. به گفته خانی پس از کشف این مزرعه ابتدا برق آن قطع و هزینه برق با تغرفه عادی محاسبه خواهد شد و در نهایت هزینه از فرد متخلف دریافت می شود. خانی همچنین از کشف تعداد زیادی دستگاه و تجهیزات مربتط با استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از مراکز صنعتی، محوطه های کشاورزی و دامداری‌ها خبر داده است.

«مسلم حاجی مزدرانی» مدیر شرکت توزیع نیروی برق ورامین هم در گفتگو با خبرگزاری مهر از کشف دو هزار دستگاه استخراج بیت کوین از 14 مزرعه استخراج در وارمین گفته. یکی از این فارم ها بزرگترین در سطح استان تهران بوده که در شهرک صنعتی سالاریه کشف شده است. این مزرعه با هزار و 134 ماینر فعالیت می کرده و مصرف برق روزانه آن 800 کیلو وات، یا به عبارتی معادل با مصرف روزانه هزار و دویست واحد مسکونی بوده است. مابه التفاوت استفاده از برق صنعتی و آزاد این واحد 9 میلیارد و 770 میلیون تومان بر آورد شده بود که به گفته مزدرانی وصول شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان