رئیس شورای حل اختلاف گلستان در سومین همایش استانی صبر مطرح کرد

مختومه شدن ۷۰ درصد پرونده‌های ارسالی به شعب سازشی شورای حل اختلاف و با سازش طرفین

رئیس شورای حل اختلاف گلستان در سومین همایش استانی صبر گفت: ۷۰ درصد پرونده‌های ارسالی به شعب سازشی شورای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه می‌شود. تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۱۴۷۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان در سومین همایش استانی صبر گفت: در همه دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان شعب ویژه سازشی فعال است و قضات محاکم و دادسرا پرونده‌هایی که احتمال می‌دهند طرفین با پادرمیانی شورای حل اختلاف سازش می‌کنند به این شعب ارجاع می‌دهند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان در ادامه با بیان اینکه 70 درصد پرونده‌های ارسالی به شعب سازشی شورای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه می‌شود گفت: پارسال بیش از 110 هزار پرونده مربوط به دعاوی کمتر از 20 میلیون تومان به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد 35 درصد با سازش طرفین درگیر در پرونده‌ها مختومه شد.

جعفری با اشاره به این که در همه شهرستان‌ها و بخشی از روستا‌ها شعب سازشی شورای حل اختلاف مستقرند اظهار کرد: بسیاری از ریش سفیدان و بزرگان در این شعب آماده اند اختلافات مردم را از طریق داوری و میانجگری حل کنند.

در همایش استانی صبر از 10 عضو فعال شورای‌های حل اختلاف استان در زمینه صلح و سازش و چهار خانواده‌ای که که حق قصاص خود گذشت کرده بودند با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان