سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری گلستان عنوان کرد

بخشش ۴۸ نفر از محکومان در همایش صبر / ترویج فرهنگ گذشت با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری گلستان با بیان اینکه در ستاد صبر استان به دنبال ترویج فرهنگ گذشت با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستیم، گفت: سال گذشته در همایش صبر ۴۸ نفر از شاکیان که پرونده هایشان درباره نفقه، مهریه، دیه و قصاص بود محکومان را بخشیدند

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قاسمی وناجمی، سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری گلستان در همایش استانی صبر گلستان با اشاره به آموزه‌های قرآن گفت: خداوند در قرآن کریم همان قدر که بر احقاق حق صاحب حق تاکید دارد به همان میزان افراد را به بخشش هم دعوت می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری گلستان افزود: ستاد صبر با هدف تمرکز بر گسترش و تبیین فرهنگ صبر و گذشت در کشور و به دنبال آن در گلستان تشکیل شده است و ما نیز در این همایش به دنبال قدردانی از کسانی هستیم که بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما در ستاد صبر استان به دنبال ترویج فرهنگ گذشت با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین وناجمی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته در همایش صبر 48 نفر از شاکیان که پرونده های آن‌ها درباره نفقه، مهریه، دیه و قصاص بود محکومان را بخشیدند که در یکی از این موارد خانمی از دیه یک میلیارد تومانی خود گذشت.

سیدمحمدرضا خوشرو، دبیر ستاد ملی صبر نیز در همایش استانی صبر گلستان در گرگان گفت: پویش سراسری بخشایش رضوی همزمان با دهه کرامت از گرگان آغاز و به عنوان الگو در سراسر کشور فراگیر می‌شود.

دبیر ستاد ملی صبر افزود: در قالب این پویش با حضور خدام امام رضا علیه السلام، برای ترویج صبر و گذشت در جامعه تلاش می‌شود.

وی ادامه داد: پویش‌های من می‌بخشم، صبورم، بخشایش حسینی و فاطمی و زینبی از دیگر تلاش‌های ستاد ملی صبر برای کمک به ترویج فرهنگ صبر در بین آحاد مردم است.

خوشرو از همه اقشار برای پیوستن به ستاد صبر دعوت کرد تا با همیاری واکنشگران پویش صبر، فرهنگ گذشت و بخشایش را در جامعه گسترش دهیم.

دبیر ستاد ملی صبر تصریح کرد: گلستان از استان‌های شاخص کشور در صلح و سازش است.

در سومین همایش استانی صبر از 15 نفر از فعالان صلح و سازش قدردانی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان