افتخار تازه تسلا مدل ۳؛ ایمن ترین خودرو جهان از نظر سازمان NHTSA

تا پیش از این تسلا مدل ۳ با عنوان «ایمن ترین خودرو در سطح جهان» به فروش می رسید البته از آنجایی که این خودرو توسط Euro NCAP تست نشده این عنوان برای تبلیغات فروش مدل ۳ در اروپا بکار برده نمی شد.

افتخار تازه تسلا مدل 3؛ ایمن ترین خودرو جهان از نظر سازمان NHTSA

تا پیش از این تسلا مدل 3 با عنوان «ایمن ترین خودرو در سطح جهان» به فروش می رسید البته از آنجایی که این خودرو توسط Euro NCAP تست نشده این عنوان برای تبلیغات فروش مدل 3 در اروپا بکار برده نمی شد.

حالا این خودرو توسط سازمان ملی ایمنی بزرگراههای آمریکا یعنی NHTSA مورد تست و بررسی قرار گرفته و توانسته است مدال ایمن ترین خودرو مورد تست قرار گرفته توسط این سازمان را از آن خود کند.

سال گذشته لقب ایمن ترین خودرو جهان را مرسدس کلاس A کسب کرد که حالا در مقابل نتایج تسلا قرار می گیرد. در مورد محافظت از سرنشینان بالغ هر دو خودرو موفق به کسب امتیاز 96 درصد شده اند. در مورد سیستم دستیار های ایمنی تسلا توانسته با کسب امتیاز 94 درصد کلاس A را طبق استاندارد های جدید شکست دهد این در حالی است مرسدس در این بخش موفق به کسب امتیاز 75 درصد شده بود. اما در بخش ایمنی کودکان و ایمنی عابرین آسیب پذیر هاچبک کوچک مرسدس توانست به ترتیب به امتیاز 91 و 92 درصد برسد این در حالی است که در این بخش تسلا نتوانست بیشتر از امتیاز 86 و 74 را از آن خود کند.

مدل 3

به این نکته نیز باید اشاره کنیم که نمونه مورد بررسی در این تست نسخه دیفرانسیل عقب تسلا بوده است که به کیسه های هوای محافظ گردن، کیسه های هوای محافظ سینه از کنار و لگن برای سرنشینان عقب مجهز نیست. به همین علت دور از انتظار نیست که نسخه های دیگر این خودرو در بخش محافظت از کودکان نمره بیشتری بگیرند.

تا به اینجا کار تسلا مدل 3 به عنوان ایمن ترین خودرو بررسی شده توسط سازمان NHTSA شناخته می شود اما برای آنکه این خودرو مدال ایمنی Euro NCAP را نیز از آن خود کند باید تا پایان سال صبر کرد.

طبق شایعاتی که اخیرا به گوش می رسد رقبای جدی ای برای تسلا مدل 3 در زمینه امنیت و ایمنی وجود دارد و چندان نمی توان مطمئن بود که این خودرو بتواند مدل ایمن ترین مورد بررسی توسط موسسه Euro NCAP را از آن خود کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان