دادستان کل کشور:

مسئولان اجرایی برای احقاق حقوق عامه به دادستان‌ها کمک کنند

حجت الاسلام و المسلمین منتظری از مسئولان اجرایی خواست که در جهت احقاق حقوق عامه که جز وظایف دادستان است تمام توان را به کار گیرند و کمک کنند. تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۱۳۴۴

دادستان کل کشوربه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مراسم معارفه دادستان مرکز استان زنجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

دادستان کل کشور با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت، با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به مراجعات مردمی یکی از نعمت‌های الهی است، گفت: به فرموده حضرت علی (ع) پست و مقام ارزشی ندارد مگر اینکه از این پست برای اقامه عدل و اجرای حق استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی هدف از حکومت، خدمت در جهت اقامه قسط و اجرای عدالت است.

وی با با بیان اینکه همه ما از جمله خود بنده و همکاران در دستگاه قضایی و سایر قوا از جمله مجلس و قوه مجریه باید سعی کنیم که از این فرصت برای خدمت به مردم با هدف الهی استفاده کنیم، گفت: باید هدف از کار به صورت صددرصدی رضایت الهی باشد؛ اما اگر تقوا نباشد، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه در اجرای عدالت همه مسئولیت دارند؛ اما دستگاه قضایی مسئولیت بیشتری دارد، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی هرجا که هستیم حکومت باید حکومت عدالت باشد.

وی با اشاره به دو وظیفه مهم دادستان، گفت: اولین وظیفه این است که برخورد او با مراجعین به گونه‌ای باشد که هرکسی در حقش ظلم شده راحت بتواند طرح شکایت کند و آغاز این کار با شکایت شاکی و ختم آن با گرفتن حق وی و یا حصول رضایت وی ممکن است.

وی با اشاره به نقش دادستان در احقاق حقوق عامه افزود: دادستان به عنوان قاضی ایستاده باید حقوق عامه را پیگیری و از آن دفاع کند. امروز یکی از مهمترین و خطیرترین و حساس‌ترین وظایفی که متوجه دادستان‌ها است دفاع از حقوق عامه می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری از مسئولان اجرایی خواست که در جهت احقاق حقوق عامه که جز وظایف دادستان است تمام توان را به کار گیرند و کمک کنند.

وی ادامه داد: نسبت به تضییع حقوق عامه شاهد بی‌مبالاتی‌هایی هستیم و تجاوز به حقوق عمومی به گونه‌های مختلف وجود دارد و آثار و تبعات سوء تجاوز به حقوق عامه را در کشور شاهد هستیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تجاوز به منابع ملی و طبیعی، حریم رودخانه‌ها، آب‌های زیرزمینی توسط سودجویان صورت می‌گیرد و دستگاه‌های اجرایی باید کاری کنند که تضییع حقوق عامه نشود.

وی بیان داشت: اگر وزارتخانه‌هایی که به صورت مستقیم به مردم خدمت می‌رسانند به وظیفه خود درست عمل کنند، نوبت به دستگاه قضایی نمی‌رسد؛ اما اگر آن‌ها هم به وظیفه خود عمل نکردند این وظیفه دستگاه قضایی و دادستان است که باید آن را پیگیری کند

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه نظارت بر دادسرا‌ها باید مورد توجه ویژه دادستان قرار گیرد، گفت: نظارت بر دادسرا‌ها می‌تواند بسیاری از اشکالات را برطرف نماید که جز وظایف قانونی دادستانی مرکز استان است.

دادستان کل کشور همچنین به تلاش و عزم جدی قوه قضائیه در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: عزم دستگاه قضایی در مبارزه با فساد در درون خودش بیش از گذشته جزم شده است و از هیچ فسادی در دستگاه قضایی چشم پوشی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به مبارزه با فساد در سایر دستگاه‌ها، از همه مسئولان خواست در مبارزه با فساد در دستگاه‌های خود با قوه قضاییه و حراست‌ها و نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی همکاری بیش از پیش داشته باشند و اجازه ندهند عناصر فاسد بخواهند موریانه وار در داخل دستگاه تحت مدیریتشان پایه‌های آن دستگاه را بپوسانند.

دادستان کل کشور افزود: مردم نیز در مبارزه با فساد نقش دارند و از آن‌ها می‌خواهیم اگر از فساد در دستگاه‌ها آگاه شدند، گزارش کنند و دستگاه قضایی نیز برای مبارزه با فساد کمر را محکم بسته است و باید تلاش کنیم تا جامعه از فساد مبرا شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین مظفری دادستان سابق مرکز استان زنجان، حجت الاسلام و المسلمین کرمی به عنوان دادستان جدید مرکز این استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری که از صبح امروز به منظور معارفه دادستان جدید مرکز استان زنجان به این استان سفر کرده است، در بدو ورود به شهر زنجان با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان