حمید علیدوستی در گفت و گو با مشرق:

منتظر اتفاقات هیجان انگیز در لیگ برتر باشید/ سبک هجومی سرمربیان جدید ضامن موفقیت تیم ملی است

کارشناس فوتبالی کشورمان گفت: تماشاگران ایرانی سبک فوتبال هجومی را می پسندند و با وجود مربیان جدید با این تفکر شاهد لیگ جذاب و پرگلی خواهیم بود.

سرویس ورزش مشرق – لیگ برتر نوزدهم در شرایطی برگزار خواهد شد که تغییرات جالبی روی بیشتر نیمکت‌های مربیگری رخ داده و سرمربیانی از کشورهای ایتالیا، آرژانتین، ترکیه و کرواسی کنار دیگر مربیان جوان و جویای نام ایرانی مانند یحیی گل محمدی، جواد نکونام و عبدالله ویسی خود و تیم‌هایشان را برای ورود به این دوره گرم می‌کنند.

حمید علیدوستی در گفت و گو با مشرق، درباره تغییراتی که در کادر فنی 11 تیم لیگ برتری به وجود آمده همچنین حضور مربیان خارجی در جمع سرمربیان لیگ برتری حرف زد. او ابراز امیدواری می‌کرد این اتفاق در نهایت باعث شود تیم ملی و تیم امیدمان با استفاده از بازیکنان مستعد از دل لیگ نتایج و موفقیت‌های بزرگی در جام جهانی و المپیک آینده بدست بیاورند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار داشت: به طور کلی اگر بخواهیم راجع به لیگ حرف بزنیم باید بگوییم لیگ حرفه‌ای ما از روزی که راه اندازی شد خیلی نقص داشت که کم کم هم برطرف شده است. الان لیگ حرفه‌ای ما به سطحی رسیده که خیلی مبتنی بر مسائل تاکتیکی و مبتنی بر فلسفه روز فوتبال است.

وی درباره حضور مربیانی از اروپا و آمریکای جنوبی در لیگ نوزدهم خاطر نشان کرد: اگر رویکرد فوتبال ما این است که مربیانی اینچنین را وارد این چرخه می‌کنند یعنی فوتبال ما به آن عرصه و جایگاه رسیده که به فوتبال حرفه‌ای روز دنیا نزدیک تر شده است. چیزی که ما از دنیا سراغ داریم. یکی دیگر از این مسائل بحث فنی تیم هاست که این موضوع را تصدیق می‌کند.

بیشتر بخوانید:
 

بررسی سرمربیان 16 تیم لیگ برتر نوزدهم؛ نبرد جوانی و تجربه!
 

جانشین برانکو در پرسپولیس را بیشتر بشناسید / کالدرون؛ متخصص در تیم‌های مدعی! +عکس و کارنامه
 

آیا فلسفه و سبک فوتبال ایتالیا به ایران می‌خورد؟ / یک استقلال با استایل ایتالیایی!

علیدوستی در این باره که استراماچونی و به ویژه کالدرون با تفکرات هجومی شان چه کمکی به سرمربی تیم ملی می‌کنند گفت: اگر ما ویلموتس را در رأس فوتبال ایران قرار بدهیم می‌بینیم او هم تفکری هجومی دارد. این موضوع همزمان با رویکرد کلی فوتبال ماست که در طول دوران‌ها از سنتی تا مدرنیته‌ی امروز، با بستر جغرافیایی که دارد بر پایه تفکرات تهاجمی بنا نهاده شده است و مردم ما هم بیشتر این سبک را می‌پسندند.

وی افزود: فکر می‌کنم چنین تفکراتی در کشور ما جواب می‌دهد. این روش فوتبال مبتنی بر این تفکر، باعث می‌شود که حتی بازیکنان همزمان با لذتی که از فوتبال می‌برند می‌توانند آموزش‌های لازم را نیز بگیرند. چون می‌توانند آنچه از کودکی در ذهنشان مبتنی بر سبک تهاجمی بوده را با سبک امروزی که مربیان خارجی در تیم‌ها جا می‌اندازند هماهنگ کرده و نتیجه اش لیگی پر گل و جذاب شود.

مهاجم اسبق فوتبال کشورمان اضافه کرد: کما اینکه باید گفت در پس این ماجرا هم لذت خاصی برای تماشاچیان بوجود خواهد آمد که این وجد و شور را به فوتبال ما وارد می‌کند تا باعث رونق گرفتن فوتبال مان شود.

علیدوستی در این باره که آیا در ایران ابزار لازم برای این سبک بازی را داریم یادآور شد: ما ابزار این کار را داریم. من در این سال‌ها در تیم‌های پایه فوتبال ایران سرمربیگری کرده‌ام و دقیقاً می دانم که در نوجوانان و جوانان مان چه پتانسیل و ظرفیتی در این بخش داریم که می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان و باشگاه‌های ما باشند.

وی ادامه داد: ذهنم خیلی به این نوع فوتبال روشن است که فوتبال بهتری را در لیگ نوزدهم داشته باشیم. به اینکه بتوانیم راهی پیدا کنیم تا به المپیک و قهرمانی جام ملت‌ها و حتی به جام جهانی برسیم و به دور بالاتر صعود کنیم.

علیدوستی تأکید کرد: اینها هدف اصلی فوتبال ماست که با وجود مربیان روز دنیا در فوتبال ایران می‌توان به آن با امیدواری بیشتری فکر کرد. دنیزلی هم که امروز در تراکتور کار می‌کند بازیکنانش در پاس و پرسپولیس مبتنی بر یک دیسیپلین و نظم تیمی و البته تفکرات هجومی بازی می‌کردند.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: فکر می‌کنم می‌توانیم پیش بینی لیگ خیلی خوبی داشته باشیم چون تفکرات خوبی در کادر فنی تیم‌ها بوجود آمده است.

علیدوستی در آخر گفت: در دوران کی روش ما در تیم ملی هم از نظر دفاعی تیم خیلی خوبی ساختیم و حالا ویلموتس می‌تواند با نگاه دقیق به لیگ خودمان بازیکنان خیلی مستعدی را بیرون بیاورد. این اقدام انگیزه بالایی را هم بین نیروهای تهاجمی لیگ اعم از جوانان و قدیمی ترها ایجاد می‌کند و در نهایت سودش را تیم ملی بزرگسالان می‌برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان