در گفت‌وگوی شاه آبادی با میزان مطرح شد

دست‌های پشت پرده در سینما و تئاتر، قصد نابودی فرهنگ را دارند/سینمای طنز امروز لودگی و مخرب است

معاونت صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: از نظر من آگاهی سازی در میان جامعه باید بالا برده شود، شاید مردم با دیدن آثار کمدی می خندند اما شاید ندانند که در زیرلایه‌های این آثار به اعتقادات و باورهای خودشان می‌خندند. تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۰۸۴۰

حمید شاه‌آبادی معاونت صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص وضعیت فعلی تئاتر و مدیریت فعلی هنرهای نمایشی گفت: شاید خیلی خوب نباشد که من در مورد حوزه‌ای صحبت کنم که پیشتر در آن حوزه مدیریت داشته‌ام، اما چه در زمان من و چه در موقعیت امروز همواره فضایی در تئاتر وجود دارد که می‌خواهد بر فضای فرهنگی کشور مسلط شود.

وی در همین راستا ادامه داد: فضای مسمومی که پیشتر گفتم، راه تسلیم شدن کشور در برابر خواسته‌های دشمن را تغییر در فرهنگ و تعلقات فرهنگی، همچنین سبک زندگی مردم می‌داند و در این راستا تلاش خود را انجام می‌دهد.

تئاتر خصوصی امروز فضای سالمی ندارد/سینمای کمدی به سمت لودگی و هجو رفته است//////////////////////دوشنبه

معاون صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اگر دغدغه‌های مردم به جای مسائل ارزشی، ملی و دینی تبدیل به دغدغه‌های هجو شود، در این صورت دشمن به هدف خود رسیده است، بنابراین کانون توجهات جوامع بین‌الملل حوزه فرهنگ است، به این طریق است که بحث فرهنگی به بحثی دو سویه مبدل می‌شود.

وی در همین رابطه تاکید کرد: وقتی موضوعی دو سویه می شود باید دید دشمن چه برنامه ریزی‌هایی انجام داده و ما در این زمینه چه کرده‌ایم، ما می‌بایست به سرمایه‌گذاری دشمنان در عرصه فرهنگ توجه کنیم.

شاه‌آبادی سینمای کمدی امروز را نامناسب خواند و اذعان کرد: متاسفانه وزن سینمای کمدی امروز ما تغییر کرده و همین باعث تغییر ذائقه در مخاطب شده است، سینمای کمدی از لحاظ کیفی و کمی دچار تغییر و افول شده است، طنز فاخر بدون شک مورد حمایت ما بوده و هست اما هجو و لودگی و ورود به حریم‌های غیر اخلاقی کار درستی نیست.

وی بیان کرد: متاسفانه مشکلات و حواشی سینما در تئاتر هم اتفاق افتاده است، تئاتر امروز ما تحت عنوان تئاتر خصوصی در تهران روزهای خوبی را نمی‌گذراند و فضای سالمی ندارد، از نظر من این اتفاقات ربطی به جریانات سالم تئاتر و فرهیختگان هنر نمایش ندارد، من با بسیاری از هنرمندان اصیل تئاتر صحبت کرده ام و می دانم که هیچکدام از آنها نیز با شرایط فعلی تئاتر خصوصی موافق نیستند.

تئاتر خصوصی امروز فضای سالمی ندارد/سینمای کمدی به سمت لودگی و هجو رفته است//////////////////////دوشنبه

وی افزود: تئاتر خصوصی امروز به فکر تغییر سبک زندگی مردم است و بسیاری از بزرگان تئاتر از وضعیت فعلی ناراضی هستند و همواره گلایه خود را به ما اعلام می کنند.

شاه آبادی راهکار خروج از وضعیت فعلی در سینما و تئاتر را آگاهی بخشی به مردم دانست و خاطرنشان کرد: از نظر من آگاهی سازی در میان جامعه باید بالا برده شود، شاید مردم با دیدن آثار کمدی می خندند اما شاید ندانند که در زیرلایه‌های این آثار به اعتقادات و باورهای خودشان می‌خندند، از نظر من باید به مردم اطلاع داده شود که دست های پشت پرده فراوانی در این جریان حضور دارند که قصدشان نابودی فرهنگ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان