رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم ارائه گزارش بدهی‌های شهرداری و تطبیق با برنامه دوم توسعه تهران

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران بر لزوم ارائه گزارش دقیق بدهی‌های شهرداری تهران تاکید کرد و افزود: باید این بدهی‌ها با برنامه توسعه دوم شهرداری تهران و بودجه‌های سنواتی تطبیق داده شود تا مشخص شود این بدهی‌ها مجوز داشته یا خیر.

لزوم ارائه گزارش بدهی‌های شهرداری و تطبیق با برنامه دوم توسعه تهران

به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی تفریغ بودجه سال 1396 شهرداری تهران، پیشنهاد اضافه شدن الحاقیه ارائه گزارش جامعی از نحوه شکل گیری بدهی بانک‌ها و پیمانکاران در دوره گذشته شهرداری تهران را مطرح کرد.

وی در این باره گفت: اشکالی که وارد است این است که وقتی تفریغ سال 1395 را تصویب کردیم باید تراز مالی شهرداری را زمینه آن می‌کردیم لذا نباید در تفریغ بودجه 96 از این موضوع غافل باشیم عدم اجرای این مهم سبب خواهد شد هیچ ردی از بدهی‌های 69 هزار میلیاردی وجود نداشته باشد و بعدها این بدهی به نام ما ثبت شود. در حالی که این بدهی‌ها میراث به جا مانده از دوره گذشته است.

میرلوحی ادامه داد: شهرداری باید گزارش جامعی از نحوه شکل گیری بدهی‌های بانکی و پیمانکاران و طرح‌ها ارائه کند و در آن بررسی شود که آیا برای این بدهی‌ها در برنامه دوم توسعه شهر تهران و بودجه‌های سنواتی مجوزی وجود داشته یا خیر. اگر چه می‌دانم بسیاری از این بدهی‌ها فاقد مجوز بوده است.

وی تاکید کرد: باید یکبار برای همیشه بدهی‌های گذشته با دقت مورد بررسی قرار گیرد. بدهی‌های که ما را به گروگان گرفته است.

به گزارش ایسنا، نهایتاً پیشنهاد میرلوحی با رأی موافق اعضا به تصویب رسید و تکلیف تفریغ بودجه سال 1396 شهرداری تهران به سرانجام رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان