در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

افزایش ورود لوازم آرایشی قاچاق به کشور/ مشکلات داخلی بیش از فشار تحریم‌های خارجی است

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ حمید مقیمی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به مشکلات ارزی و محدود شدن واردات محصولات آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: در شرایط فعلی تحریم‌های داخلی مانند دستورالعمل‌های مختلف و متضاد و نیز مشکلات انتقال ارز بیش از تحریم‌های خارجی برای ما مشکل ایجاد کرده است.

وی از تعدیل 3000نیرو در سال گذشته خبر داد و افزود: محدودیت های ما عمدتا تحریم های داخلی بوده و تحریم های بین المللی تاثیر چندانی بر عملکرد ما ندارد؛ از این رو شرکت های زیرمجموعه انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی ، آرایشی و عطریات ایران در سال 97 حدودا سه هزار نفر نیرو تعدیل کرده‌اند.

مقیمی مشکلات انتقال ارز را دیگر چالش این صنعت دانست و گفت: تا مرداد ماه سال گذشته ارز 4200 تومانی دریافت می‌کردیم و بعد از آن که کالاها گروه بندی شد هیچ گونه ارزی از دولت نگرفته‌ایم و تقریبا 90 درصد واردات ما با ارز آزاد بوده است.

تحریم ها آسیبی به صنعت ما نزد

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی ، آرایشی و عطریات ایران خاطرنشان کرد: با اعمال تحریم های بین المللی به جز چند مورد کوچک ،90 درصد انجمن وشرکت های زیرمجموعه آن با مشکلی روبه رو نبوده اند.

مقیمی تاکید کرد: عمده مشکلات ما مربوط به تحریم های داخلی، بخش نامه‌ها و قوانینی است که برخی از اشتغال ما در پی آن از بین رفته و شرکت های زیرمجموعه انجمن با افت مالی روبه رو شده‌اند.

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی با بیان این که 40درصد محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل است، تصریح کرد: از سال 97 طبق تفاهم نامه با وزارت صمت و سازمان غذا ودارو مقرر شد تا کالاهایی که ارزش افزوده و توجیه اقتصادی دارند، در داخل کشور تولید شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان