تکلیف جاماندگان ثبت نام کارت سوخت چیست؟

علاوه بر پدیده قاچاق سوخت که با فاصله دار شدن قیمت بنزین در کشورمان و کشورهای همسایه مجددا بر سر زبان ها افتاده، فرهنگ اشتباه و میل به مصرف بیشتر سوخت در کشورمان نیز سبب شده که حتی با وجود تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین همچنان وضعیت سوخت در حالت بحرانی قرار داشته و احتمال واردات مجدد سوخت به کشور قوت بیشتری بگیرد

علاوه بر پدیده قاچاق سوخت که با فاصله دار شدن قیمت بنزین در کشورمان و کشورهای همسایه مجددا بر سر زبان ها افتاده، فرهنگ اشتباه و میل به مصرف بیشتر سوخت در کشورمان نیز سبب شده که حتی با وجود تولید روزانه 110 میلیون لیتر بنزین همچنان وضعیت سوخت در حالت بحرانی قرار داشته و احتمال واردات مجدد سوخت به کشور قوت بیشتری بگیرد.
به نقل از ایرنا، در این شرایط به نظر می رسد بهترین راهکار بازگشت مجدد کارت سوخت های شخصی باشد. البته گفته می شود استفاده از کارت سوخت برای ردیابی میزان مصرف بوده و احتمال سهمیه بندی در کوتاه‌مدت منتفی است.
در همین راستا هفته گذشته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مردم درخواست کرد تا پیش از آغاز سوخت‌گیری با کارت، یکبار با کارت سوخت خود بنزین بزنند تا از صحت کارت مطمئن شوند.
آن دسته از افرادی کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرایند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نداشته و کارت هوشمند سوخت آن‌ها بر اساس ثبت نام انجام شده قبلی، صادر و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.
این هموطنان هزینه صدور کارت سوخت المثنی را برابر تعرفه مصوب، هنگام دریافت کارت، به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌کنند.
همچنین عده‌ای از هموطنان که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و یا سامانه دولت همراه برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کنند.
برای این کار مالک خودرو یا وکیل قانونی باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو یا وسیله نقلیه به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس +10) مراجعه کند.
مالکان خودروهای نو شماره و تعویض پلاک‌های جدید که تا کنون موفق به دریافت کارت شناسایی خودرو نشده‌اند، هنگام ثبت نام کارت سوخت در سامانه می‌توانند با استفاده از شماره VIN ( شناسه 16 رقمی) مندرج در شناسنامه مالکیت خودرو نسبت به ثبت نام کارت سوخت در سامانه دولت همراه، اپلیکیشن دولت همراه و یا از طریق کد دستوری *4# اقدام کنند.
افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند برای حذف رمز قبلی و تعیین رمز جدید با در دست داشتن مدارک شناسایی مالک خودرو و وسیله نقلیه به یکی از مراکز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنند. البته شرط این کار وجود کارت سوخت سالم و بدون مشکل و شکستگی است.
همچنین متقاضیان در صورت هر گونه ابهام و پرسش ضروری می‌توانند با شماره تلفن 09627 مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تماس بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان