واکنش میرلوحی به احضار مداوم اعضای شورای شهر تهران/ قوه قضاییه پرونده‌های رسیدگی نشده زیادی دارد!

به گزارش اقتصادآنلاین، چهار عضو شورای شهر تهران طی 2سال به قوه قضاییه احضار شدند. یکی به دلیل اظهار نظرش راجع به حجاب، دیگری به دلیل اعلام بدهی‌های شهردار اسبق، یکی از روزنامه همشهری تحقیق و تفحص کرده بود و این آخری هم ربنایی با صدای یک خانم منتشر کرد.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران و فردی که به دلیل اعلام میزان بدهی‌های شهردار اسبق به دادگاه احضار شده بود و به گفته خودش سرعت رسیدگی به پرونده‌ شکایت قالیباف از او بی سابقه بوده، در واکنش به احضار اعضای شورای شهر و تعبیر آن به بداخلاقی با شورای پنجم به اقتصادآنلاین می‌گوید: در قانون اساسی شان بالایی برای قاضی در نظر گرفته شده اما اینطور گمان می‌رود که قاضی‌ها دادگاه گرایش و تمایل بیشتری به جناح اصولگرایی دارند.

او ادامه می‌دهد: پرونده‌های مهم رسیدگی نشده‌ای باقی مانده که اغلب زمان بررسی آن‌ها بسیار طولانی می‌شود اما وقتی قالیباف از من شکایت کرد سرعت رسیدگی بسیار بالا بود و در بازپرسی غیابی حکم من داده شد.

میرلوحی با بیان اینکه اگر قوه قضاییه با همه متهمان اینگونه برخورد کند، حرفی نیست، اضافه کرد: آقای حق‌شناس مجبور شد با وثیقه 200میلیون تومانی آزاد شود، به من هم گفته شد سند ملک بگذارم که در توانم نبود و با قرار کفالت آزاد شدم. این در حالی است که ما متهمانی با جرم‌های سنگین می‌بینیم که بیرون از زندان هستند و آزادانه تردد می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه علایق و سلیقه‌های سیاسی بر نوع عملکرد رسانه ملی و برخی دستگاه‌های امنیتی بی تاثیر نیست، ادامه داد: شوراها جزو ارکان نظام هستند اما نمایندگان شورا اجازه اظهار نظر درباره تخلف گذشتگان و مسائل شهر را ندارند.

میرلوحی ادامه داد: در مجلس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد و اگر رفتار و گفتار آن‌ها خارج از وظیفه نمایندگی‌شان باشد تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند. در شورا چنین چیزی وجود ندارد و من به شورای عالی استان‌ها پیشنهاد دادم که طرح ایجاد چنین هیئتی برای شورا در مجلس مطرح شود.

او تاکید کرد که وظیفه عضو شورا نظارت است و نباید در مقابل بی‌قانونی سکوت کند.

میرلوحی با اشاره به بازگشت 52میلیارد از حقوق‌های نجومی گفت: چرا املاک نجومی بازگردانده نمی‌شود؟چرا 52هزار میلیاردهایی که بدهی دوره گذشته بوده به چشم نمی‌آید؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان