معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛

همه تاکسی‌ها موظف به روشن کردن کولر هستند

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر درباره اجرای طرح کاهش آلودگی هوا  گفت: طی دو هفته ای که از  اجرای طرح ترافیک می گذزد ترافیک در پایتخت روان‌ تر شده و در مقاطع مختلف آمارها نشان از کاهش چشمگیر ترافیک دارد که در برخی مواقع همچون پیک تردد عصرگاهی حتی تا 40 درصد شاهد کاهش ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در پاییز نیز به همین صورت ترافیک کاهش یابد اظهار داشت: البته در مهرماه همیشه در زمان‌هایی ترافیک بیشتر می‌شود ولی به طور کلی باید هر ماه را با ماه سال گذشته مقایسه کرد. 

پورسیدآقایی درباره ثبت‌نام در سامانه تهران من نیز گفت: تاکنون یک میلیون و 600 هزار شهروند در سامانه ثبت نام کردند و پیش‌بینی ما ثبت‌نام 2 میلیون خودرو بوده است و روزانه 30 تا 40 هزار نفر در سامانه تهران من ثبت‌نام می‌کنند. 

 وی افزود: از  ساکنین طرح ترافیک نیز تاکنون 70 هزارنفر در سامانه تهران من ثبت‌نام کردند تا از تخفیف 50 درصدی طرح بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سال گذشته خودروسازی وانت نیسان‌هایی را به بازار روانه کرد که آلاینده بود و قرار شد که این خودروها بازگردانده شوند ولی اقدام موثری صورت نگرفت گفت: این مساله در اختیار سازمان استاندارد و محیط زیست است که اجازه تولید به شرکت‌های خودروسازی را می‌دهند و شهرداری در قبال آن مسئولیتی ندارد. ما تنها  موظفیم معاینه فنی خودروها را بررسی کنیم و اگر این وانت‌ها نتوانند در معاینه فنی قبول شوند آنها را روزانه جریمه می‌کنیم و شهرداری در این راستا جدیت زیادی دارد.

پورسیدآقایی درمورد اجرای پایلوت طرح پارک حاشیه‌ای نیز  گفت: این مساله به صورت پایلوت در منطقه 2 تهران آغاز شده و با هوشمند شدن پارک حاشیه‌ای دیگر پارکبان‌ها اجازه اخذ پول از شهروندان را ندارند و با این روش خودروهایی مجهز به دوربین شده که در 30 دقیقه اول پارک رایگان خواهد  بود و پس از آن براساس نرخ مصوبه شورا رد سال 93 اتوماتیک از حساب شهروندان کسر می‌شود و یا اینکه به خوداظهاری آنها بسنده می‌‌شود. 

وی با بیان اینکه هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای مسیری برای راحتی شهروندان است افزود: این اتفاق به ویژه برای کسانی که برای خرید یا کار اداری مراجعه می‌کنند و افرادی که قصد داشته باشند از صبح تا شب خودروی  خود را در کنار خیابان پارک کنند نرخ تصاعدی برای آنها در نظر گرفته می‌شود مناسب است.

معاون شهردار تهران درباره مقاومت برخی رانندگان تاکسی درباره روشن نکردن کولر گفت: نرخ کرایه تاکسی با تسهیلات داخل خودرو چه استفاده از کولر و چه بخاری در نظر گرفته شده است و رانندگان تاکسی باید این موضوع را رعایت کنند. 

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد:  البته برخی از رانندگان در این زمینه تخلف کرده و کولر خود را روشن نمی‌کنند که از نظر شهرداری همه تاکسی‌ها موظف به روشن کردن کولر در تابستان و بخاری در زمستان هستند و رانندگان نباید وجه  اضافی از شهروندان  دریافت کنند.

پورسیدآقایی درباره اتوبوس ها و خودروهای دودزا نیز اظهار داشت: برخورد با این وسایل حمل و نقل برعهده پلیس راهور است که آنها را جریمه یا متوقف می‌کنند و اگر اتوبوس‌ها یا خودروها معاینه فنی نداشته باشند به ازای هر روز 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی در انتها درباره برخورد با دست ‌فروشان مترو نیز با اشاره به موظف بودن روسای مترو به گشت‌زنی در این زمینه تصریح کرد: اگر دست‌فروشی مشاهده شود به بیرون از ایستگاه هدایت خواهد شد این برخورد چند ماه است که در حال انجام بوده و ممکن است لحظه‌ای صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان