ترامپ:

طرح بازداشت و اخراج مهاجران از آمریکا به زودی آغاز می‌شود

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرده که طرح بازداشت و اخراج مهاجران از این کشور به زودی آغاز خواهد شد. تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۰۸۶۴

طرح بازداشت و اخراج مهاجران به زودی آغاز می‌شود به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید از آغاز قریب الوقوع طرح بازداشت مهاجران غیرقانونی به منظور بازگشت به کشورشان خبر داد.

به گزارش رویترز، همزمان با اعلام آمادگی دونالد ترامپ برای اجرای هر چه سریع‌تر طرح اخراج و بازداشت مهاجران، حامیان مهاجرت به آمریکا وعده دادند آماده ورود افسران مهاجرت به جوامع مهاجرنشین هستند.

ترامپ که موضوع مهاجرت را یکی از محوری‌ترین مواضع خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا قرار داده است، ماه گذشته این عملیات را به دلیل فاش شدن تاریخ تعیین شده آن به تعویق انداخت. وی روز دوشنبه گفته بود بازداشت‌ها پس از مراسم 4 جولای، جشن استقلال آمریکا انجام خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: "این اقدامات به زودی آغاز خواهند شد، اما به این اقدام نام حمله نمی‌دهم. ما افراد را حذف می‌کنیم؛ همه افرادی را که طی سال‌های گذشته به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند. "

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) ماه گذشته اعلام کرده بود این عملیات با هدف جلوگیری از افزایش مهاجرت خانواده‌های کشور‌های آمریکای مرکزی به مرز‌های جنوب غربی شامل مهاجران تازه وارد فاقد اوراق رسمی خواهد شد و تمرکز آن بر بازداشت افراد دارای سوابق جنایی است. اما هر مهاجری که قوانین آمریکا را نقض کند نیز هدف این عملیات خواهد بود.

اما اسناد منتشر شده توسط گروه‌های حامی حقوق مهاجران خلاف این ادعا‌ها را نشان می‌دهد. این گروه‌ها با تاکید بر این که این عملیات تهدیدی عمومی برای جوامع و نیز اقتصاد آمریکایی است، اعلام کردند این اقدام سبب می‌شود بزرگتر‌ها کار خود را از دست بدهند و کودکان از مدرسه باز بمانند.

این در حالی است اعضای دموکرات کنگره در بازدید هفته گذشته از بازداشتگاه‌های مرزی در ایالت «تگزاس» شرایط مهاجران را وحشتناک" توصیف کردند. براساس این گزارش در این بازداشتگاه‌ها غالبا اتاق‌ها تقریبا با دو برابر حجم متناسب از افراد بازداشت شده پر می‌شوند.

براساس گزارش‌ها از ماه سپتامبر تاکنون 12 مهاجر جان خود را در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا از دست دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان