تقابل جانشین برانکو با شاگردان کی‌روش و قلعه نویی؛

خاطره سرمربی آرژانتینی از ۲ ستاره پرسپولیس/ سید جلال و شجاع مانع موفقیت کالدرون!

دو تن از مدافعان تیم پرسپولیس حدود ۹ سال قبل در قالب یک تیم باشگاهی و تیم ملی کشورمان روبروی تیم گابریل کالدرون ایستاده و مانع از پیروزی تیمش شدند.

سرویس ورزش مشرقگابریل کالدرون قطعا بیش از هر بازیکنی در تیم پرسپولیس از سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده شناخت دارد. این مربی آرژانتینی که زمانی هدایت تیم الهلال عربستان را در فصل 11-2010 در دست داشت در مصاف با تیم سپاهان در لیگ قهرمانان 2011 دو بار سید جلال حسینی را در قالب مهره های دفاعی تیم سپاهان مقابل مهاجمان تیمش دید.

کالدرون در سال 2011 هدایت الهلال عربستان را در دست داشت و در مرحله گروهی با سپاهانی همگروه شد که سرمربی اش امیر قلعه نویی بود. سپاهان در دیدار رفت در ریاض تیم کالدرون را با نتیجه 1-2 و با گلهای ابراهیم توره و فابیو جانواریو شکست داد و در دور برگشت در اصفهان تن به تساوی 1-1 مقابل تیم الهلال داد. تک گل بازی خانگی سپاهانی‌ها را محرم نویدکیا وارد دروازه تیم کالدرون کرد. درخشش حسینی و دیگر مدافعان تیم سپاهان داغ شکست دادن نماینده کشورمان را بر دل کالدرون گذاشت.

بیشتر بخوانید:

خاطره تلخ استقلالی‌ها از سرمربی جدید پرسپولیس/ کالدرون راه بردن استقلال را بلد است

سپاهان در آن سال به عنوان صدرنشین گروه به دور بعد رسید و الهلال دوم شد. سپس سپاهان در دور یک چهارم نهایی بنیادکار ازبکستان را شکست داد و راهی دور یک چهارم شد ولی در آن مرحله به دلیل بازی دادن به رحمان احمدی دو اخطاره در مصاف مقابل السد قطر، نتیجه بازی رفت 0-3 به سود حریف قطری برگشت و با تساوی 1-1 در دیدار برگشت این تیم در آن دور کنار رفت و السد در نهایت قهرمان آسیا شد! گرچه هدایت سپاهان در آن دیدار با جدایی امیرقلعه نویی در پایان فصل دهم لیگ برتر از سپاهان به لوکا بوناچیچ سپرده شده بود.

در آن‌سوی جدول لیگ قهرمانان آن سال نیز الهلال با رسیدن به دور یک هشتم نهایی باید با تیم الاتحاد، تیم قبلی کالدرون مصاف می‌داد که البته با شکست و حذف از لیگ قهرمانان زمینه اخراج این آرژانتینی در همان روزها پایه گذاری شد و با شکست دوباره از همین تیم الاتحاد در نیمه نهایی جام پادشاهی عربستان حکم اخراج کالدرون علی رغم نتایج درخشان و قهرمانی با الهلال در لیگ امضا شد.

کالدرون پس از آن راهی باشگاه بنی یاس امارات شد و در فاصله حدود کمتر از یکسال پس از آن هدایت تیم ملی بحرین را به دست گرفت تا این بار با شجاع خلیل زاده آشنا شود.

شجاع در 22 آذر 91 و در چارچوب بازیهای غرب آسیا در کویت در مرحله گروهی در مصاف ایران با تیم ملی برابر بحرین با هدایت کارلوس کی روش به زمین رفت و به همراه دیگر مدافعان مانع از گلزنی مهاجمان تیم کالدرون شد تا دیدار دو تیم با نتیجه تساوی 0-0 به پایان برسد.

البته در آن تورنمنت تیم ملی بحرین در پایان دور گروهی بالاتر از تیم های ایران، عربستان و یمن به عنوان تیم اول و تنها تیم گروه به نیمه نهایی صعود کرد و در نهایت در ضربات پنالتی به سوریه باخت و راهی دیدار رده بندی شد. شاگردان کالدرون در آن مصاف با حساب 0-1 به عمان باخته و در پایان چهارم شدند.

کالدرون از سال 2012 به مدت یک سال هدایت تیم ملی بحرین را در دست داشت. ضمن اینکه شجاع خلیل زاده نیز در مجموع 6 بازی ملی در کارنامه اش دارد.

حالا دست سرنوشت کالدرون را پس از 7 سال سرمربی سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده در پرسپولیس کرده تا در کنار هم به دنبال تکرار قهرمانی های پرسپولیس و موفقیت در آسیا باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان