درمان شپش سر با طب سنتی

شپش نوعی حشره انگلی است که روی سر، مژه و ابرو‌های انسان زندگی و از خون لایه‌های سطحی پوست تغذیه می‌کند.

درمان شپش سر با طب سنتی

 "شپش" در گذشته از مشکلات شایع و کابوس بسیاری از مردم بوده است و متأسفانه ابتلا به آن، مدتی است که دوباره گسترش یافته است و بیشترین گروه درگیر با آن دانش‌آموزان به‌خصوص دانش‌آموزان دختر در مهدکودک‌ها و مقطع ابتدایی هستند.

شپش نوعی حشره انگلی است که روی سر، مژه و ابرو‌های انسان زندگی و از خون لایه‌های سطحی پوست تغذیه می‌کند؛ رشک یا همان تخم شپش، بیضی‌شکل، کوچک و سفیدرنگ است که به ساقه مو می‌چسبد، دما و رطوبت مناسب بین موها، پس از 7 روز این تخم‌ها را به شپش بالغ تبدیل می‌کند و تازه از اینجای داستان است که مشکلات فرد آغاز می‌شود.

علایم و نشانه‌های شپش

خارش شدید و آزاردهنده سر، برجستگی‌های کوچک و قرمز روی سر، شانه‌ها و گردن و ذره‌های سفید شبیه به شوره سر روی پایه مو‌ها از نشانه‌های ابتلای فرد به شپش است؛ گاهی شپش با شوره سر که بافتی مرده است و به‌راحتی از سر جدا می‌شود، اشتباه گرفته می‌شود!

محل شروع تخمگذاری شپش‌ها از پشت گوش‌ها و بعد به نقاط دیگر سر است؛ وقتی یک فرد در خانواده مبتلا شد، بقیه افراد هم در معرض خطر قرار می‌گیرند چرا که این بیماری با این که خطرناک نیست، درصد شیوع بالایی دارد و با تماس مستقیم با لباس و حتی گیره سر فرد مبتلا و استفاده از کلاه و شانه و روسری آلوده هم‌چنین رختخواب قابل انتقال است.

درمان شپش

مقابله و درمان شپش کار آسانی است و این در حالیست که عموم مردم، آخرین و تنها راه مقابله با آن را تراشیدن موی سر می‌دانند که تأثیرات بدی بر روحیه فرد مبتلا خواهد داشت؛ قبل از اقدام به این کار، توصیه‌های طب سنتی را انجام داده تا از نتایج شگرف آن متعجب شوید!

در ابتدا، سبزی‌های تازه و ویتامین‌های گروه ب، کشک و عسل را در سبد غذایی خود قرار دهید و در قدم‌های بعدی، روغن‌مالی سر با روغن زیتون یا بادام تلخ و مخلوط روغن بنفشه و کتیرا و گل خطمی می‌تواند اثرات خوبی برای رفع شپش داشته باشد چرا که این حشره تا دوساعت بیشتر در روغن زنده نمی‌ماند.

درمان سریع شپش

یکی دیگر از بهترین و البته سریع‌ترین روش‌ها، استفاده از "اسپند" است! با توجه به حجم مو، اسپند را آسیاب کرده و با یک لیوان آب به‌مدت 15 دقیقه بجوشانید و به‌مدت 45 دقیقه آن را به سر بمالید؛ سپس با آب گرم آبکشی کنید.

این روش ساده و در عین حال مشهور می‌تواند سر شما و عزیزانتان را از شر شپش و تخم آن پاک کند! امتحان روغن‌های ضد باکتری و قارچ مانند روغن درخت چای و روغن اکالیپتوس با خاصیت ضدعفونی‌کنندگی هم توصیه‌های بعدی هستند؛ در گروه آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدقارچ‌ها، سرکه گرم همراه با روغن زیتون هم یکی از راه‌هاست که به تمیز شدن سر از این حشره مزاحم کمک می‌کند.

منبع:تسنیم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان