تصاویری از شفق قطبی نروژ ؛ مهمانی نورها در آسمان (۲)

شفق قطبی، این نمایش رقص نورها در آسمان، آن قدر رویایی است که تماشای آن از نزدیک و لمس زیبایی هایش، شاید نصیب هر کسی نشود؛ این که در بهترین زمان ممکن در بهترین مکان ممکن باشی و این نمایش آسمانی را ببینی، یک شانس است که نصیب هر کسی نمی شود

شفق قطبی، این نمایش رقص نورها در آسمان، آن قدر رویایی است که تماشای آن از نزدیک و لمس زیبایی هایش، شاید نصیب هر کسی نشود؛ این که در بهترین زمان ممکن در بهترین مکان ممکن باشی و این نمایش آسمانی را ببینی، یک شانس است که نصیب هر کسی نمی شود. اما باز هم کم نیستند افراد خوش شانسی که توانسته اند شفق های قطبی را از نزدیک ببینند. عده ای از این افراد خوش شانس، دست و دلباز هم هستند و با ثبت این پدیده ی زیبا، لذت تماشای آن را با دیگران سهیم می شوند، مثل فردریک برومز (Fredrik Broms) که یک دهه از عمرش را صرف عکاسی از این رقص های آسمانی کرده است. او در جزیره ای به نام  کوالویا (Kvaløya) در کشور نروژ، 300 کیلومتری قطب شمال، لحظه های نابی از آبشار های سبز رنگ و گلوله های رقصان رنگین کمانی شکار کرده است. او عاشق عکاسی و به عنوان عکاس حیات وحش در شرکتی مشغول به کار است.

فردریک  در جزیره کوالویا زندگی می کند، ولی اصالتا اهل سوئد است. او ستاره شناس است و هیچ چیز به جز خیره شدن به ستاره های چشمک زن شب برای او جذاب تر نیست.

او در مورد این که چه چیزی باعث شده تا وی به این نقطه از کره ی زمین بیاید گفته:

تا جایی که به یاد می آورم همیشه زندگی در یک فانوس دریایی که با دریایی بی کران، زمزمه های باد و یخ های فراوان احاطه شده باشد، رویایی بس دست یافتنی برایم بوده است.

بهترین زمان برای دیدن شفق های قطبی بین ماه های اکتبر و مارس (9 مهر تا 11 فروردین) است و در همین زمان توریست های زیادی جهت دیدن این مناظر خیره کننده به میعادگاه این نورهای آسمانی یعنی کشور های فنلاند، لاپلند نروژی، گرینلند، سوالبارد، بخش های شمالی آلاسکا، کانادا ، روسیه و شمال سوئد سفر می کنند.

اگر دوست دارید در مورد این شگفتی های طبیعی بیشتر بدانید به مطالب زیر رجوع کنید:

تصاویری شگفت انگیز از شفق قطبی نروژ ؛ مهمانی نورها در آسمان(1)

بهترین مقاصد برای دیدن شفق قطبی

کشف دلیل صدای شفق های قطبی ؛ راز این پدیده زیبا

این بار کوله بار خود را بردارید و همراه با کارناوال  راهی سرزمین سرد و یخ زده نروژ شوید تا جلوه های زیبای آسمان شب را ببینید… 

شفق قطبی

1- طراحی آسمان شهر با جلوه ای خاص

شفق قطبی

2- آبشاری سبز رنگ در دل آسمان

شفق قطبی

3- انعکاس زیبای شفق قطبی در آب

شفق قطبی

4- رقصیدن رنگ سبز در آسمان

شفق قطبی

5- پنهان شدن شفق ها در پشت ابرها

شفق قطبی

6- بارانی از جنس شفق قطبی بر فراز شهر

شفق قطبی

7- رودخانه ای از شفق قطبی که در آسمان جاری است

شفق قطبی

8- حرکت شفق ها به سوی خانه هایشان

شفق قطبی

9- ایجاد جلوه ای زیبا در پشت ابرها

شفق قطبی

سخن آخر

آیا دوست دارید این پدیدهای خارق العاده را از نزدیک ببینید؟

نظر شما راجب به شفق های قطبی چیست؟

نظرات خود را با کارناوال در میان بگذارید…

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان