آلودگی هوای چین کارایی پنل‌های خورشیدی را کاهش داده است

بر اساس یک پژوهش جدید کاهش آلودگی شدید هوای چین می تواند تولید برق از انرژی خورشیدی در این کشور را به طور متوسط تا ۱۳ درصد افزایش دهد.

آلودگی هوای چین کارایی پنل‌های خورشیدی را کاهش داده است

بر اساس یک پژوهش جدید کاهش آلودگی شدید هوای چین می تواند تولید برق از انرژی خورشیدی در این کشور را به طور متوسط تا 13 درصد افزایش دهد.

چین بیش از هر کشور دیگری در جهان پنل های خورشیدی نصب شده در اختیار دارد و تا انتهای سال 2018 به میزان 170 گیگاوات برق از همین طریق تولید کرده است. اما در عین حال یکی از بدترین شرایط از نظر آلودگی هوا در جهان را دارد. در سال های اخیر مقامات این کشور تلاش کرده اند به دلیل نگرانی های مرتبط با سلامت شهروندان به این مشکل رسیدگی کنند. تحقیقی جدید نشان می دهد این موضوع می تواند مزایای دیگری هم داشته باشد.

بر اساس گزارش نیچر و به نقل از نیو ساینتیست رفع مشکل آلودگی هوای چین می تواند میلیاردها دلار درآمد بیشتر را برای کشور اژدهای سرخ به همراه داشته باشد.

انرژی خورشیدی

نمودار نسبت خروجی واقعی به حداکثر خروجی در سلول های خورشیدی در چین، بین سال های 1960 تا 2015

موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ داده های مربوط به پرتوهای 119 ایستگاه خورشیدی در سراسر چین که مربوط به سال های 1960 تا 2015 بوده اند را جمع آوری کرده اند. این داده ها با اطلاعات مرتبط با انتشار دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کربن سیاه ترکیب شده اند تا مشخص شود انسان ها تا چه میزان بر کاهش خروجی پنل های خورشیدی اثر گذاشته اند.

در نتیجه این تحقیقات مشخص شده که در این دوره زمانی، به دلیل افزایش آلودگی هوا، میزان خروجی پنل های خورشیدی به میزان 13 درصد کاهش یافته. به طور دقیق تر باید گفت که در طول این سال ها پتانسیل تولید برق از انرژی خورشیدی در چین به میزان 11 تا 15 درصد افت کرده است. تخمین زده شده که اگر همین امروز به شرایط سال های 1960 بازگردیم بین 12 تا 13 درصد برق بیشتری از این طریق تولید می شود که می تواند تا سال 2030 فواید اقتصادی بین 5 تا 7 میلیارد دلار را به همراه داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان