دادستان جیرفت به میزان خبرداد

کشف ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک کامیون در جیرفت

سلامی از توقیف یک دستگاه کامیون با ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خبر داد و گفت: برای مهار و کنترل قاچاق سوخت نیازمند اتخاذ تدابیر هدفمند و هوشمندانه‌تری از سوی مسئولان هستیم. تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۳۰۷۴

سلامی کشف 12 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک کامیون در جیرفتدادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی نهادهای امنیتی در جیرفت و با دستور دادستانی، یک دستگاه کامیون توقیف و  12 هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل کشف و راننده خودرو نیز تحت پیگرد قضائی قرار گرفته است.

این مقام قضائی عنوان کرد: قاچاق سوخت نقش بسزایی در تخریب منافع ملی دارد و می‌تواند آثار نامطلوبی به دنبال داشته باشد که از شاخص‌ترین آن ها، لطمه به اقتصاد کشور و در نتیجه تضعیف اقتدار ملی است.

دادستان جیرفت گفت: معضل بیکاری و عدم وجود زمینه‌های اشتغال یکی از دلایلی است که افراد به قاچاق سوخت اقدام می‌کنند، لذا می‌طلبد مسئولان برای مهار و کنترل قاچاق سوخت تدابیر هدفمند و هوشمندانه‌تری را اتخاذ نمایند.

سلامی یاد آور شد: کرمان به لحاظ جغرافیایی، ظرفیت بالایی در زمینه بازرگانی و ترانزیت کالا دارد، اما متاسفانه در کنار این مزایا همواره مورد توجه افراد سودجو و فرصت طلبان بوده است که با عبور سوخت قاچاق، موادمخدر و کالا‌های قاچاق از طریق کرمان به آن سوی مرز‌ها سود‌های هنگفتی را از آن خود کنند.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در جنوب و شرق استان کرمان وجود دارد قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه است.

سلامی عنوان کرد: سوخت سرمایه‌ای ملی است که سود ناشی از آن باید صرف همه‌ی افراد جامعه شود و در جهت منافع ملی به کار گرفته شود نه اینکه عده‌ای برای دستیابی به سودی اندک این سرمایه گرانبها را به بهایی ناچیز از کشور خارج کرده و ضربه‌ای شدید به اقتصاد کشور وارد کنند.
 
بیشتر بخوانید: 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان