اندومتریوز سرطان نیست

عضو تیم تخصصی پژوهشگاه ابن سینا در باره اینکه آیا اندومتریوز نوعی سرطان است، گفت: آندومتریوز سرطان نیست و احتمال تبدیل شدن آن به سرطان بسیار اندک است

اندومتریوز سرطان نیست

عضو تیم تخصصی پژوهشگاه ابن سینا در باره اینکه آیا اندومتریوز نوعی سرطان است، گفت: آندومتریوز سرطان نیست و احتمال تبدیل شدن آن به سرطان بسیار اندک است.

به گزارش به نقل از ایرنا،دکتر رکسانا کارگر اظهار داشت: هرچند آندومتریوز حالت تهاجمی و پیش‌روندگی دارد اما این بیماری به احتمال خیلی زیاد به سرطان تبدیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر بیماری آندومتریوز به حال خود رها شود، احتمال پیش‌روندگی آن به دیگر اعضای بدن وجود دارد، لذا این بیماری باید به‌موقع تشخیص داده و درمان شود.

کارگر، سیر ابتلا به بیماری آندومتریوز را کند اعلام کرد و گفت: معمولاً حدود 9 تا 10 سال طول می‌کشد که از شروع علائم، این بیماری تشخیص داده شود. لذا زنانی که در ناحیه لگن احساس درد دارند حتماً به پزشک مراجعه کنند.

فلوشیپ لاپاراسکوپی، روش‌های تصویربرداری مانند سونوگرافی و ام ار ای و معاینه پزشک را بهترین شیوه تشخیص این بیماری اعلام کرد و گفت: اگر مریضی کاندید عمل جراحی هم باشد، باید تحت نظر پزشک باشد تا جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.

وی شیوع این بیماری را حدود 10 درصد در زنان سنین باروری اعلام کرد و گفت: چند فرزندآوری، شیردهی، ورزش و رژیم غذایی غنی از میوه و سبزی می‌تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

عضو تیم تخصصی پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به اینکه این افراد ممکن است دچار ناباروری شوند، گفت: این افراد دچار کاهش کیفیت زندگی می‌شوند، در کنار درمان‌های جسمی باید به دنبال درمان های روحی و روانی هم باشند.

کارگر، عمل جراحی لاپارسکوپی را بهترین نوع جراحی برای درمان آندومتریوز اعلام کرد و گفت: این بیماران چسبندگی‌های شدید لگن دارند و با این نوع عمل جراحی بهتر می‌توان به آنان خدمات ارائه کرد.

عضو تیم تخصصی پژوهشگاه ابن سینا بیان داشت: برداشت ضایعات در عمق لگن با عمل جراحی باز، بسیار سخت است ولی با لاپاراسکوپی این امکان با سهولت بیشتری فراهم می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان