اخبار مجلس/ تشکیل یک وزارتخانه جدید در دستورکار نمایندگان

سرویس سیاسی فردا: سیصد و چهل و دومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (دوشنبه 24 تیر) دقایقی پیش به ریاست مسعود پزشکیان نایب رئیس اول قوه‌مقننه و با حضور 201 تن از نمایندگان آغاز شد.

احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار جلسه علنی را به شرح ذیل قرائت کرد:

** گزارش کمیسیون قضائی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی.

** گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی.

** گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد رد طرح یک فوریتی اصلاح ماده 1041 قانون مدنی.

** ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی.

** گزارش کمیسیون مشترک در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.

اسامی 7 نماینده‌ای که با تاخیر به جلسه علنی رسیدند
عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی تاخیرکنندگان جلسه علنی مجلس را قرائت کرد.

به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدایی جلسه علنی امروز (دوشنبه 24 تیر) اسامی 7 نماینده‌ای که با تاخیر به جلسه علنی رسیده‌اند را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده تبریز

2-حسین‌زاده بحرینی نماینده مشهد

3-هادی شوشتری نماینده قوچان

4-حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب

5-شادمهر کاظم‌زاده نماینده دهلران

6-سهراب گیلانی نماینده شوشتر

7-نبی هزار جریبی نماینده گرگان

آغاز تصویب جزئیات طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام

نمایندگان مجلس امروز در صحن علنی خانه ملت تصویب جزئیات طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام را آغاز و در نخستین مصوبه اصطلاحات و واژه‌های این طرح را مشخص کردند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در جریان بررسی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی ماده یک این طرح را به تصویب رساندند.

براساس ماده 1 این طرح اصطلاحات این قانون در معانی مشروح ذیل به کار می‌رود:

الف – طرح: طرح‌های ایجاد تأسیسات پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با خوراک نفت خام و یا میعانات گازی با ضریب پیچیدگی بالاتر در بخش غیردولتی، همچنین بهینه‌سازی و ارتقای کمیت و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه‌های موجود به نحوی که ترکیب تولید فرآورده آن‌ها به محصولات سبک‌تر تقطیر اختصاص یابد.

ب_ مجوز: مجوز صادره مطابق با جزء 4 بند «پ» ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت که براساس طراحی و محاسبات فنی و اقتصادی طرح پیشنهادی و مشخصات فرآورده‌های تولیدی توسط وزارت نفت ارزیابی و صادر می‌شود و شامل مقدار خوراک و تنفس خوراک برآورد می‌شود.

پ – شرکت مجری طرح: شخصیت حقوقی مالک و دارای مجوز اجرای طرح است که صرفاً می‌تواند مجری یکی از طرح‌های موضوع این قانون باشد.

ت _ تنفس خوراک: اعطای خوراک بدون دریافت بهای آن از زمان شروع بهره‌برداری طرح‌های موضوع این قانون به تعداد روزی که ارزش آن معادل حجم سرمایه گذاری ارزش‌گذاری شده در مجوز صادره باشد و به عنوان تسهیلات به شرکت مجری طرح محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش کلیات طرح حمایت از توسعه صنایع پائین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در نشست علنی دوم تیر ماه مجلس تصویب شده بود و رسیدگی به جزئیات طرح امروز ادامه دارد.

دولت مکلف به حمایت از سرمایه‌گذاری مردمی در حوزه پالایشگاهی شد

وکلای ملت دولت را مکلف کردند از طریق وزارت نفت نسبت به صدور و بازنگری مجوز طرح‌ها تا سقف 2 میلیون بشکه در روز و اعطای تنفس خوارک از سرمایه گذاران بخش غیر دولتی برای جذب سرمایه مردمی حمایت کند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام، تصویب کردند که اعطای خوراک بدون دریافت بهای آن از زمان شروع بهره‌برداری طرح‌های موضوع این قانون به تعداد روزی که ارزش آن معادل حجم سرمایه گذاری ارزش‌گذاری شده در مجوز صادره باشد و به عنوان تسهیلات به شرکت مجری طرح محسوب شود.

نمایندگان همچنین در ماده 2 این طرح با 135 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر را دولت مکلف کردند طبق تکالیف این قانون از طریق وزارت نفت نسبت به صدور و بازنگری مجوز طرح‌ها تا سقف دو میلیون بشکه در روز و اعطای تنفس خوراک از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی برای جذب سرمایه‌گذاری مردمی حمایت کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان