با سریعترین خودرو ضدگلوله جهان آشنا شوید

خودروهای زیادی در سراسر جهان به عنوان خودرو تشریفات مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها، برای انجام صحیح وظایف خود، به تجهیزات جانبی و زره‌های بسیاری مجهز می‌شوند

خودروهای زیادی در سراسر جهان به عنوان خودرو تشریفات مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها، برای انجام صحیح وظایف خود، به تجهیزات جانبی و زره‌های بسیاری مجهز می‌شوند. اما سریعترین آنها کدام خودروست؟ پاسخ آئودی RS7 اسپرت بک است که 205 هزار دلار قیمت دارد و برای عملیات واکنش سریع در حملات و تهدیدات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ارتقا این آئودی، از کیت محافظتی شرکت Add Armor استفاده شده که ترکیب شیمیایی محافظ خود، که شامل اکریلیک، پلی کربنات و شیشه مقاوم شده با سرب است را به نام خود ثبت کرده است. نازک‌ترین لایه از مواد محافظ Add Armor، 0.8 اینچ ضخامت دارد. این محافظ زرهی قادر است تا در مقابل گلوله‌ اسلحه‌های کوچک، به مدت طولانی طاقت بیاورد تا آئودی RS7 اسپرت بک از مهلکه بگریزد. هدف شرکت ادد آرمور از تجهیز این خودرو، نمایش چهره جدید خودروهای زرهی در دوران جدید است، چرا که این خودروها معمولا از مدل‌هایی قدیمی تشکیل شده‌اند.
زرهی که برای آئودی RS7 در نظر گرفته شده، Euro-spec B4 نام دارد که نسل جدید و پیشرفته محافظ‌های زرهی خودرو با وزن بسیار کم است. این زره کمتر از 90 کیلوگرم وزن داشته و هیچ اضافه باری را به خودرو تحمیل نمی‌کند. کامپوزیت پلی کربنات مورد استفاده در این زره، که به جای فولاد استفاده می‌شود، 10 برابر قوی‌تر از فولاد است، در حالی‌که بسیار سبک‌تر است. این مواد به بدنه آئودی RS7 تزریق می‌شود، در حالی‌که شیشه‌ها از مخلوط پلی‌کربنات و مواد ضدگلوله بهره می‌گیرند. برای مالکانی که این سطح امنیتی را هنوز قوی نمی‌دانند، شرکت ادد آرمور می‌تواند آئودی را به زره Euro-spec B7 مجهز کند که می‌تواند خودرو را در برابر هرچیزی، از جمله انفجار هسته‌ای، در امان نگه دارد.
اما ادد آرمور تنها به زرهپوش کردن خودرو اکتفا نکرده و با دستکاری‌های جزئی در پیشرانه، آن را اندکی ارتقا داده تا این آئودی RS7 اسپرت‌بک بتواند به سرعت 316 کیلومتربرساعت دست یابد. در زیر کاپوت زره‌پوش خودرو، پیشرانه‌ای چهار لیتری، V8 ، مجهز به توربوشارژر دوقلو و تیون شده توسط تیونر انگلیسی، APR قرار دارد که 760 اسب بخار قدرت تولید ‌می‌کند. این موتور پرقدرت، علاوه بر توانایی رساندن خودرو به سرعت 316 کیلومتربرساعت، می‌تواند در 2.9 ثانیه، آئودی RS7 ضدگلوله را از حال سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت برساند.
تجهیزات امنیتی جالبی نیز در آئودی ضدگلوله جای گرفته‌اند، از جمله چراغ‌های کورکننده، گلوله‌های صوتی، شوکرهای الکتریکی و یک محافظ جلوی قدرتمند، که می‌تواند بدون نیاز به انفجار، موانع جلو خودرو را از سر راه بردارد. قطعا این آئودی RS7 زرهپوش قیمت بسیار تندی دارد، اما با توجه به اینکه اکثر زرهپوش‌ها از شاسی بلندها و خودروهای بزرگ تشکیل می‌شوند، یک آئودی زره پوش، که در مقابل آنها ظریف به نظر می‌رسد، ارزش توجه کردن را دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان