خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت ششم)

طراحی‌های مجدد، خودرو‌های بازسازی شده، و مدل‌های تماماً جدید، سالن مراکز گرد همایی در سرتاسر ایالات متحده را پر می‌کنند.

خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال 2020 را بشناسید! (قسمت ششم)

هر ساله در ماه نوامبر که شروع فصل نمایشگاه‌های خودرو به شمار می‌رود، تولید کنندگان این صنعت به معرفی خودرو‌های خود برای سال آینده می‌پردازند.

طراحی‌های مجدد، خودرو‌های بازسازی شده، و مدل‌های تماماً جدید، سالن مراکز گرد همایی در سرتاسر ایالات متحده را پر می‌کنند.

در سال جاری کمپانی‌هایی همچون فورد،‌ کادیلاک،‌ لکسوس، و دیگر برند‌ها مدل‌های جدیدی را به مشتریان عرضه می‌کنند که احتمالاً توجه شما را به خود جلب خواهند نمود.

خودرو‌های اسپورت، خودرو‌های لوکس، و کانورتیبل‌ها تنها نمونه‌ای از خودرو‌های جدیدی هستند که انتظار شما را می‌کشند.

ما در سه بخش خودرو‌های تماماً جدید،‌ مدل‌های باز طراحی شده،‌ و شایعات سال 2020، اتومبیل‌هایی که در سال آینده روانه‌ی بازار خواهند شد را پوشش خواهیم داد.

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین خودرو‌هایی که در سال 2020 روانه‌ی نمایندگی‌های فروش اتومبیل خواهند شد بیشتر آشنا شوید:

مدل‌های بازسازی شده

تمامی خودرو‌های موجود اتومبیل‌های تماماً جدید و یا باز طراحی شده نیستند بلکه برخی از آن‌ها تنها به طور جزئی اصلاح شده‌اند.

برند‌های همچون نیسان، آئودی، فولکس واگن، و جگوار به بهبود محصولات خود برای سال 2020 می‌پردازند.

هر یک از این مدل‌ها از آپشن‌های موتور جدید گرفته تا طراحی جدید قسمت جلو خودرو، چیزی جدیدی را نسبت به مدل سال گذشته خود ارائه خواهند داد.

در حالیکه این خودرو‌ها طراحی‌های مجدد کامل محسوب نمی‌شوند اما هر یک از آن‌ها قطعاً به نوعی ارتقاء یافته‌اند.

ادامه‌ی این بخش را دنبال کنید تا خودرو‌هایی که در سال 2020 بازسازی شده‌اند را بیشتر بشناسید:

آئوی 2020 R8

مدل R8 از زمان شروع به کار خود در سال 2007 کلید ورود کمپانی آئودی به بازار سوپر خودرو‌ها در نظر گرفته می‌شود.

اکنون این خودرو ساز آلمانی در حال بازسازی خودرو اسپورت لوکس خود برای سال 2020 است. اما علاوه بر این ورژن جدیدی از این خودرو به نام ویرایش مخصوص Decennium نیز در راه است.

تنها پنجاه نمونه از این ورژن در ایالات متحده به فروش خواهد رسید (222 دستگاه در سرتاسر جهان). قدرت مورد نیاز آئودی R8 به وسیله‌ی یک موتور ده سیلندر با توان تولید 562 اسب بخار قدرت تامین می‌شود که با مقایسه‌ی این رقم با مدل کنونی آن به 30 اسب بخار افزایش قدرت می‌رسیم.

مدل به روز شده‌ی R8 قادر خواهد بود تا تنها در مدت 3٫4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت یا صد کیلومتر در ساعت برسد.

با ترجیح مدل R8 اسپایدر نسبت به مدل کوپه این زمان 0٫1 ثانیه کاهش خواهد یافت.

همچنین در تریم پرفورمنس R8 خروجی قدرت به 602 اسب بخار افزایش خواهد یافت ( مشابه مدل Plus کنونی) و مدت زمان لازم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به 3٫2 ثانیه خواهد رسید.

بار دیگر تکرار می‌کنیم که رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون در مدل اسپایدر 0٫1 ثانیه بیشتر از تریم پرفورمنس طول خواهد کشید.

کمپانی آئودی علاوه بر ارائه‌ی قدرت اضافه در مدل پایه‌ی R8، طراحی بدنه و اتاق این سوپر خودرو را نیز به روز کرده است.

کابین مجازی این برند به زیباتر کردن قسمتی که معمولاً محل قرار گیری عقربه‌های کیلومتر شمار است، ادامه می‌دهد.

سیستم صوتی Bang & Olufsen، سیستم جهت یابی، یک تقویت کننده‌ی سیگنال برای تلفن‌های همراه، و قابلیت شارژ وایرلس اسمارت فون از جمله امکاناتی هستند که به صورت پیش فرض در این خودرو موجود خواهند بود.

کمپانی آئودی دو رنگ جدید Pastel Silver و Palomino Brown را برای اتاق این خودرو در نظر گرفته است.

قیمت در نظر گرفته شده برای مدل پایه‌ی آئودی R8 کوپه از 169,900 دلار آغاز شده که این قیمت در ورژن Decennium با قیمت 214,995 دلار به نقطه‌ی اوج خود می‌رسد.

می‌توان انتظار داشت که مدل R8 در اواخر تابستان امسال وارد نمایشگاه‌های فروش خودرو شود.

نیسان 2020 GT-R

نیسان GT-R که با نام گودزیلا (Godzilla) نیز شناخته می‌شود قدرتمند‌ترین خودرو موجود در خط تولید کمپانی نیسان به شمار می‌رود.

مدل 2020 GT-R پنجاهمین سالگرد این خودرو اسپورت ژاپنی محسوب شده و در سه ورژن GT-R Premium، GT-R Fastback، و GT-R Nismo در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

تریم‌های GT-R Premium و GT-R Fastback به صورت پیش فرض به یک موتور 3٫8 لیتری شش سیلندر توربو شارژ دو قلو با توان تولید 565 اسب بخار قدرت و 467 پوند فوت گشتاور مجهز خواهند بود.

انتخاب ورژن GT-R نیسمو به معنای رساندن خروجی قدرت و گشتاور به 600 اسب بخار قدرت و 481 پوند فوت گشتاور خواهد بود.

این خودرو از اتاقی بی تجمل و در عین حال بهینه بهره می‌برد. صندلی‌های GT-R دارای روکش چرمی بوده و علاوه بر این کنترل‌های آب و هوا و سیستم اطلاعاتی سرگرمی خودرو نیز از طریق یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی کنترل می‌شود.

به گفته‌ی کمپانی نیسان داشبورد این خودرو نشانگر جریانی افقی بوده که به انتقال حس ثبات به سرنشینان خودرو کمک می‌کند.

جگوار 2020 XE

مدل XE کمپانی جگوار از زمان آغاز کار خود در سال 2017 به آرامی به جایگاه‌های پایین‌تر رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس ما سوق داده شده است.

دلیل عمده‌ی سقوط مدل XE به رتبه‌های پایین‌تر اتاق بی کیفیت آن (به نسبت این کلاس خودرو)، ظاهر عجیب صندوق عقب (که باعث سخت‌تر شدن قرار دادن بار در آن شده)، و فضای تنگ در ردیف دوم صندلی‌ها قلمداد می‌شود.

با این وجود جگوار با هدف سعی در اصلاح اشکالات نسل کنونی مدل XE تصمیم به بازسازی آن برای سال 2020 گرفته است.

مدل پایه‌ی جگوار XE همچنان به همراه یک موتور چهار سیلندر با خروجی قدرت 247 اسب بخار عرضه می‌شود.

این موتور همان نمونه‌ای است که در مدل 2019 این خودرو نیز به کار رفته و شتابی کافی برای بیشتر موقعیت‌های رانندگی فراهم می‌کند.

علاوه بر این آپشن موتور چهار سیلندر توربو شارژ با توان تولید 296 اسب بخار قدرت نیز همچنان قابل دسترس خواهد بود. این در حالیست که موتور‌های دیزل و شش سیلندر دیگر به عنوان آپشن ارائه نخواهند شد.

با ورود به داخل اتاق 2020 XE با ویژگی‌هایی مانند یک صفحه نمایش هشدار دهنده‌ی تماماً جدید، صفحه نمایش کابینی دیجیتال 12٫3 اینچی، سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به دو صفحه نمایش، قابلیت شارژ وایرلس، و یک فرمان کاملاً جدید از شما استقبال خواهد شد.

کمپانی جگوار همچنین با استفاده از روکش مرغوب در صندلی‌ها و قسمت داشبورد به ارتقاء مواد به کار رفته در داخل اتاق نیز پرداخته است.

قیمت مدل باز طراحی شده‌ی جگوار 2020 XE از 39,900 دلار آغاز شده و هم اکنون جهت خرید قابل دسترس است.

فولکس واگن پاسات 2020

در حالیکه پاسات 2020 را به عنوان یک خودرو کاملاً باز طراحی‌ شده‌ دانستن کار دشواری است اما با این حال ظاهر و اتاق این خودرو در شرف تغییر می‌باشد.

به گفته‌ی کمپانی فولکس واگن مدل جدید پاسات بیشتر مشخصه‌های فنی مدل کنونی را حفظ خواهد کرد، اما با این حال تمامی ویژگی‌های دیگر آن دستخوش تغییر خواهد شد.

اگر ظاهر این خودرو به نوعی آشنا به نظر می‌رسد دلیل آن شباهت این خودرو به مدل جِتا است. فولکس واگن پاسات همانند نسخه‌ی قبلی خود به یک موتور 2٫0 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ مجهز شده است.

با این تفاوت که گشتاور در مدل جدید 27 پوند فوت افزایش یافته و اکنون به 207 پوند فوت رسیده است.

اما با این حال خروجی قدرت موتور از مدل سال 2019 بدون تغییر باقی مانده و همچنان برابر با 174 اسب بخار می‌باشد.

اتاق مدل جدید پاسات به صورت پیش فرض از روکش چرم مصنوعی بهره می‌برد. اما برای کسانیکه به دنبال کمی کلاس بیشتر هستند آپشن روکش چرم Nappa نیز ارائه خواهد شد.

این خودرو ساز آلمانی برای آسان‌تر کردن زندگی راننده امکاناتی از قبیل برف پاک کن‌های حساس به باران، استارت از راه دور، آینه‌ عقب با قابلیت کاهش خودکار روشنایی، و یک صندوق عقب خودکار را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

سیستم اطلاعاتی سرگرمی این خودرو از امکاناتی مانند یک صفحه نمایش لمسی جدید با پوشش از جنس شیشه، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، و قابلیت MirrorLink برخوردار می‌باشد.

همچنین برای کسانیکه علاقه مند به گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند، آپشن سیستم صوتی Fender نظر گرفته شده است.

سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم نظارت بر عابرین پیاده، و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، همگی به صورت پیش فرض به همراه این خودرو ارائه خواهند شد.

از جمله امکانات ایمنی دلخواه در فولکس واگن پاسات 2020 می‌توان به کروز کنترل منطبق شونده، سیستم کمک به هدایت خودرو در هنگام پارک، و سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر اشاره نمود.

شایعات سال 2020

خودرو‌های موجود در این بخش مدل‌های جدیدی هستند که عرضه‌ی آن‌ها به بازار در سال آینده تقریباً تضمین شده است.

با این حال زمانیکه صحبت از عرضه‌ی خودرو به بازار به میان می‌آید برخی خودرو سازان نسبت به دیگر برند‌ها پنهان‌کار‌تر هستند.

در ادامه‌ی این بخش به بررسی خودرو‌هایی که طبق شایعات به عنوان مدل‌های سال 2020 رونمایی و یا مجدداً طراحی خواهند شد، خواهیم پرداخت.

اطلاعات ما در رابطه با این خودرو‌ها نسبت به مدل‌هایی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم کمتر است.

ادامه‌ی این بخش را دنبال کنید تا با خودرو‌هایی که شایعه‌ی عرضه‌ی آن‌ها در سال آینده به گوش می‌رسد، بیشتر آشنا شوید:

شورولت کروت C8

کمپانی شورولت طی اقدامی که علاقه مندان دنیای خودرو در سراسر جهان را به هیجان درآورد، تصمیم به تغییر مدل کروت از یک خودرو اسپورت موتور جلو به یک خودرو اسپورت موتور وسط گرفت.

اتومبیل‌های موتور وسط به دلیل تعادل وزن بهتر بین قسمت جلو و عقب خود، ثبات بالاتری را ارائه می‌دهند.

طرفداران شورولت کروت مدت هاست که در انتظار جابجایی موتور این خودرو به قسمت عقب بوده‌اند و بالاخره این خواسته‌ی طرفداران مورد توجه کمپانی شورولت قرار گرفت.

کمپانی شورولت به خوبی از انتشار جزئیات مدل کروت C8 جلوگیری کرده است.

جزئیات مربوط به سیستم پیشرانه‌ی این خودرو هنوز مورد تایید قرار نگرفته اما طی چند ماه گذشته شایعاتی مبنی بر وجود یک موتور هشت سیلندر توربو شارژ به گوش می‌رسد.

وجود سیستم انتقال قدرت دستی و همچنین سقف تارگا از جمله شایعاتی هستند که به درست بودن آن‌ها امیدوار هستیم.

مزدا RX-9

مزدا RX-9 که نخستین بار در نمایشگاه خودرو توکیو 2015 و تحت عنوان یک خودرو کانسپتی معرفی شد و در اصل با نام RX-Vision شناخته می‌شود، طبق انتظارات برای سال 2020 روانه‌ی بازار خواهد شد.

این برند ژاپنی، خودرو اسپورت جدید خود را به اولین موتور چرخشی که این کمپانی از زمان عرضه‌ی مدل RX-8 از آن استفاده کرده، مجهز خواهد کرد.

مدل RX-9 اگرچه از طول بیشتری نسبت به مدل MX-5 میاتا برخوردار خواهد بود اما احتمالاً برخی از اجزاء شاسی آن با این خودرو مشترک خواهد بود.

مدل‌هایی همچون شورولت کروت،‌ مدل تماماً جدید تویوتا سوپرا، آلفا رومئو 4C اسپایدر، و پورشه کایمن رقبای احتمالی مزدا RX-9 خواهند بود.

در حالیکه اطلاعات بخصوص چندان زیادی در رابطه با این خودرو در دست نیست اما مزدا امیدوار است که موتور Wankel جدید این کمپانی توانی فراتر از تولید 400 اسب بخار قدرت را از خود نشان دهد.

احتمالاً مدل RX-9 نیز مشابه مدل جدید سوپرا تقریباً در محدوده‌ی 50,000 دلاری قیمت گذاری شود.

کمپانی مزدا هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی خودرو اسپورت جدید خود به بازار را اعلام نکرده اما این احتمال وجود دارد که این خودرو به عنوان مدل سال 2020 روانه‌ی بازار شود.

اگرچه مزدا شاید با مشکلاتی نیز مواجه شود، چرا که موتور‌های چرخشی به داشتن راندمان سوخت ضعیف و نیاز دائمی به روغن شهرت دارند.

در صورتیکه مزدا بتواند این دو مشکل را بر طرف کند RX-9 ممکن است به مدلی موفقیت آمیز برای این خودرو ساز تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان