عضو شورای شهر تهران:

شهرداری نباید به منابع ناپایدار متکی شود

فراهانی یکی از دلایل تحقق پیدا نکردن ۲۶ درصد از منابع شهرداری را متاثر از فضای اقتصاد کلان کشور و تحریم‌ها می‌داند.

شهرداری نباید به منابع ناپایدار متکی شود

شهرداری نباید به منابع ناپایدار متکی شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، خزانه دار شورای شهر تهران گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال 98 شهرداری تهران را در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ارائه کرد.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حالی که ما شاهد تحقق 95 درصدی منابع مالی شهرداری تهران هستیم، اما باز هم به میزان 26 درصد در بخش درآمد‌ها بل کاهش رو به رو هستیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران کسری خود را از محل مازاد عملکرد 29 درصدی واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای جبران نموده است.

فراهانی گفت: تحقق پیدا نکردن 26 درصد از منابع بودجه در بخش درآمد‌ها متاثر از فضای اقتصاد کلان کشور و تحریم‌ها بر بخش اقتصاد شهری است که موجب شده تا ما شاهد مازاد عملکرد سه ماهه نخست بر بخش غیر نقدی تامین منابع شهرداری باشیم.

وی با اشاره به اتکای شهراری تهران بر منابع ناپایدار گفت: گرچه این روند منجر به تحقق منابع مورد نیاز برای شهرداری تهران در سه ماهه نخست سال 98 شده است، اما نیازمند توجه ویژه‌ای است، زیرا ادامه این روند شهرداری تهران را بر منابع ناپایدار وابسته می‌کند.


بیشتر بخوانید: توضیحات فراهانی پیرامون تفریغ بودجه سال 96 


عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم ارائه گزارش‌های شفاف و قابل بحث از سوی شهرداری و خزانه دار شورا گفت: باید به منظور اجرای قانون و ارائه گزارش‌های شفاف شهرداری و خزانه دار شورا گزارش‌های خود را به جای ارائه در سطح منابع و هزینه‌های مشتمل بعضی عنوان‌های اصلی منابع و مصارف تهیه و ارائه کند تا هم اعضای شورا و هم شهروندان بدانند چه میزان از درآمد‌های سه ماهه نخست سال سهم مالیات بر ارزش افزوده، چه میزان مازاد تراکم مجاز و چه میزان عوارض پسماند است.

فراهانی گفت: ارائه گزارش‌های جامع و تفصیلی جزء حقوق شورا و شهروندان است که با ارائه گزارش‌های جامع می‌توان درباره ارائه مناسب و بهینه مالی شهرداری اظهار نظر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان