ویژه‌های مشرق؛

اصلاح طلبان برای قاتلِ یک زن سنگ تمام گذاشتند!/ پوشش زنان مسئله شخصی است،انتخاب را آزاد بگذارید!

اصلاح طلبان که به رفتار قبیله ای مشهور هستند، از همان ابتدای انتشار خبر جنایت، به بزک قاتل و اتهام زنی علیه مقتول پرداختند، حال پس از اولین جلسه دادگاه، بی اخلاقی اصلاح طلبان در تطهیر قاتل ادامه دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اصلاح طلبان برای «قاتلِ یک زن» سنگ تمام گذاشتند!

دیروز نخستین جلسه دادگاه «محمد علی نجفی» شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسر دوم خود(میترا استاد) برگزار شد.

«محمد علی نجفی»سیاستمدار مطرح اصلاح طلب که در دولت‌های هاشمی و خاتمی و روحانی در مناصب ارشد مدیریتی حضور داشته است، براساس سبک زندگی اشرافی و مبتنی بر خودشیفتگی و خودبرتربینی -برای همسر دومش منزلی پانزده میلیاردیدر یکی از مناطق مرفه نشین تهران تهیه کرد، این سیاستمدار اصلاح طلب، پذیرفت کهمهریه همسر دوم 1362 سکهباشد و در نهایت در نتیجه همین سبک زندگی غلط، پس از ایجاد اختلافات در زندگی مشترک،به جای طی مراحل قانونی و انجام طلاق، با یک سلاح غیرمجاز همسر دوم خود را به قتل رساند.

اصلاح طلبان که به رفتار قبیله ای مشهور هستند، از همان ابتدای انتشار خبر این جنایت، به بزک قاتل و اتهام زنی علیه مقتول پرداختند. حال پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه نیز، بی اخلاقی اصلاح طلبان در تطهیر قاتل ادامه دارد.

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز با این تیترها به انعکاس خبر دادگاه پرداختند: «اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد»، «نجفی:میترا استاد را بالاجبار عقد دائم کردم»، «آغاز رسیدگی به پرونده پرابهام»، «تمام ابهام های یک پرونده قتل»، «محرمانه های یک قتل»، «دست نوشته خبرساز آقای نجفی»، «رازگشایی از قتل ناتمام ماند» و...

در همین رابطه روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «نجفی:میترا استاد را بالاجبار عقد دائم کردم» نوشت:«محمد علی نجفی...ایستاد تا راز آن روز را بگوید، راز آن روزی که اسلحه اش هم مانند دلش پر بود...سیاستمدار ورزیده از دوران وزارت آموزش و پرورش تا سرپرستی وزارت علوم و شهرداری تهران در خواب هم نمی دید که جایش اینجا باشد؛ پشت میله های زندان در انتظار حکمی که می تواند هم مجازات باشد و شاید هم برعکس»!

روزنامه آرمان نیز در گزارشی با عنوان «اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد» نوشت:«نجفی در یک دست نوشته تاکید کرده بود:"از نظر من مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود ".»

چندی پیش یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به بی اخلاقی اصلاح طلبان در ماجرای نجفی نوشته بود: " لیبرال-اصلاح طلبان دو آتشه، موجودات عجیبی هستند. هرهری مسلک های لاقیدی که از یک طرف حکم به برداشتن حجاب، عفاف و آزادی بی محابای روابط زن و مرد می دهند؛ از طرف دیگر، وقتی همین نسخه به بولهوسی و جنایت منتهی شد، طومار "زن قربانی" و "فمینیسم" را  یک جا می پیچند و قربانی بیچاره و بی دفاع را فاسد، هرزه و مهدور الدم می خوانند و می گویند خونش هدر است؛ همسر سیاستمدارش، او را کشت که کشت! کار خوبی هم کرد!"

در هفته های گذشته، «عبدالله مؤمنی»فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به بی اخلاقی اصلاح طلبان در پرونده نجفی نوشته بود:«امروز کالبد بی روح و خسته جریان اصلاحات بیش از همیشه در معرض سؤال است و این موضوع نشان دهنده این است که جریان اصلاحات بیش از کاهش و زوال سرمایه سیاسی‌اشو کاسته شدن از حضور موثرش در جامعه، با سقوط و زوال و انحطاط اخلاقینیز مواجه شده است».

** پوشش زنان مسئله شخصی است،انتخاب را آزاد بگذارید!

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده لیست امید- در یادداشتی با عنوان «تصمیم گیران پوشش زنان» به قلم «آذر منصوری» نوشت:«متاسفانه بعد از انقلاب هم تصور شد با پوشش اجباری زنان می‌توان جامعه ایران را اسلامی کرد و عفاف را ترویج داد، ولی واقعیتی که به آن در هیچ‌یک از این دو دوره توجه نشده خواست خود زنان ایران بود. زن در هر دو رویکرد موجودی شد که دیگران می‌توانند برای شخصی‌ترین امور او ‌که پوشش اوست، تصمیم بگیرند. صدا و سیما و تابلوهای شهرها و همایش‌های متعدد و... در این چهل سال بر امتیاز حجاب و لزوم پوشش زنان جامعه طبق قانون و شرع اصرار کردند و خیال کردند با گشت ارشاد، می‌شود پوشش زنان را کنترل کرد اما در برابر این روش‌ها، چیزی جز مقاومت دیده نشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«چه بخواهیم و چه نخواهیم غلبه رسانه‌های برون‌مرزی هر روز به این مناقشه دامن خواهد زد و بر واگرایی‌ها افزوده خواهد شد. چه باید کرد؟به نظر می‌آید تنها راه رها شدن از این دوقطبی ویرانگر کنار گذاشتن روش‌های قهری در مواجهه با پوشش زنان ایران باشد. چه‌بسا اگر گشت ارشادی نباشد، هیچ فیلمی از درگیری زنان ایران با ماموران نیروی انتظامی در رسانه‌های بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی منتشر نخواهد شد...در قانون نیز هیچ متر و اندازه‌ای برای پوشش زنان ایران درنظر گرفته نشده است و به نظرم بهترین اقدام تطبیق قانون با فرهنگ، عرف و هنجارهای جامعه است. نیازی نیست جایی اعلام شود پوشش زنان از این پس آزاد است؛ فقط کافی است مجموعه رویکردها و روش‌های قهری در مواجهه با پوشش زنان از دستور کار خارج شود».

اصلاح طلبان از یکسو، قاتلِ یک زن را تطهیر کرده و با بی اخلاقی مقتول را مهدورالدم نامیده و از سوی دیگر، ترویج بی حجابی و بی بند و باری را حق زنان جا زده و خود را نیز مدافع حقوق زنان ایران می نامند.

این در حالی است کهنهایت دغدغه این طیف برای زنان، حضور در ورزش مردان به عنوان تماشاچیو حضور ویترینی در لیست کاندیداهای پست های مدیریتی- از جمله شهرداری تهران- است. اصلاح طلبان پیش از این نیز در اقدامی تأمل برانگیز، پشنهاد داده بودند که زنان کارتن خواب عقیم شوند!

** برجام به تحریم ها و محاصره اقتصادی ایران پایان داد!

«مصطفی هاشمی طبا»کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 96 در مصاحبه با روزنامه آرمانگفت:«من معتقدم آقای روحانی درصدد بود که با برجام مشکلات اقتصادی را از ریشه درست کند و خیلی هم زحمت کشید. گویی اینکه برخی جریان‌های داخلی از ابتدا با وی مخالف بودند که چرا به مذاکره پرداخته است، اما مخالفان دولت باید بدانند که آقای روحانی، هر برنامه‌ای که داشته باشد، می‌خواهد در اقتصاد کشور گشایشی به‌وجود آید. رئیس‌جمهور عشق مذاکره ندارد. او یکبار به‌دنبال لغو تحریم‌های شورای امنیت و محاصره اقتصادی رفت که با برجام به این هدف رسید و موفق بود».

پیش از امضای برجام، قیمت دلار حدود 3 هزارتومان بود؛ اما در پسابرجام قیمت دلار تا حدود 19 هزارتومان افزایش یافت و اکنون نیز قیمت دلار در کانال 12 هزار تومان است.

به اذعان دولتمردان، فروش نفت ایران در پسابرجام کاهش و تحریم ها نیز افزایش یافت.افزایش سرسام آور قیمت مسکن، خودرو، سکه، لوازم خانگی و اقلام ضروری نیز در پسابرجام، سفره خانوارهای ایرانی را کوچک کرد.

با استناد به گزارش های رسمی منتشر شده، میزان سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام کاهش یافت.

با اینحال طیف اصلاح طلب مدعی است که برجام، تحریم ها را لغو و به محاصره اقتصادی ایران پایان داد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان