رئیس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تشریح دستاوردهای سفر به استان مرکزی/ اختصاص ٥٠٠ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه برای رفع مشکلات واحدهای قضایی استان

آیت الله رئیسی دستاوردهای سفر به استان مرکزی را تشریح کرد و گفت: قریب ٥٠٠ میلیارد ریال از بودجه‌هاى قوه قضاییه به بعضى از مشکلاتى که در شهرستان‌هاى استان مرکزى داریم، اختصاص پیدا کرد. تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۲۳۸۴

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسى، رئیس قوه قضاییه در نشست خبرى پایان سفر خود به استان مرکزى، گفت: سفر به استان مرکزى توفیقى بود. در اول این سفر زیارت قبور مطهر شهداى این خطه که براى همه مسئولان و مردم الهام بخش هستند، انجام شد.

وی ادامه داد: برنامه بعدى نشست با نمایندگان کارگران در شرکت‌ها و کارخانجات مهم و مشکل دار این منطقه بود. نشستى با نمایندگان کارگران در شرکت هپکو، شرکت واگن سازى، شرکت آلومینیوم و شرکت هاى دیگرى مثل ماشین سازى برگزار شد که در ابتداى ورود به همراه استاندار و مسئولین مربوطه سخنان این افراد را شنیدیم که از مشکلات واگذارى بعضى از شرکت ها، هم در مقدمات کار، هم در نوع واگذارى و هم در مشکلاتى که براى شرکت‌ها، کارگران و تولید بوجود آمده است گله‌های فراوانی داشتند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در جریان جزئیات مشکلات شرکت هاى بزرگ در این استان قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: پیگیرى‌هایى باید در دولت صورت گیرد که استاندار دنبال مى‌کند و چون نمایندگان مجلس هم حضور داشتند، کارهایى را هم باید مجلس دنبال کند. طبیعتا پرونده‌هایى را که در مورد مشکلات مطرح شده، در دادگستری استان وجود دارد، حتما انشاءالله پیگیرى مى‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: جلسه بعدى ما در جمع نخبگان، دانشگاهیان و روحانیون و اساتید دانشگاه بود که در این جلسه هم من با دیدگاه‌هاى این عزیزان بیشتر آشنا شدم و این نشست براى ما مغتنم بود و نکاتى را درباره ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت و بخش‌هاى اجرایى کشور مطرح کردیم تا همواره بتوانیم از موقعیت و ظرفیت دانشگاه در حوزه کارهاى پژوهشى و تحقیقاتى بهره‌مند شویم که این هم امر بسیار مهمى است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در ارتباط با حوزه، دستگاه قضایى چند ارتباط جدى دارد. یکى موضوع علم است. ما کارمان کار علمى است؛ هم در حوزه افتاء و هم در حوزه قضا همواره باید با مجامع علمى در ارتباط بود و این ارتباط على الدوام با حوزه‌هاى علمیه یک ضرورت براى قوه قضاییه است.

وی گفت: نکته دوم در ارتباط با کادرسازى است. حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در تامین نیروی دستگاه قضایی نقش بسیارى دارند. ما از نیروهایی که در قوه قضاییه استفاده مى‌کنیم، یا فارغ التحصیلان دانشگاه هستند و یا دانش آموختگان حوزه و این‌ها نقش بسیار مهمى در کادرسازى براى ما دارند و از این جهت هم ارتباط عمیق تری با دانشگاه و حوزه باید همواره برقرار بماند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نشست سومى که داشتیم، با همکاران قضایى خودمان بود. در این نشست بنده با شنیدن مطالب نمایندگان همکاران اداری و قضایی در جریان مشکلاتى که براى همکارانمان چه در حوزه ادارى و چه در حوزه قضایى وجود داشت، قرار گرفتم. همچنین مشکلات استان هم از لسان رئیس کل دادگسترى استان مطرح شد و این هم نکته دیگرى بود براى ما که در جریان مسائل قضایى استان قرار بگیریم که قابل توجه بود.

وی ادامه داد: برنامه دیگر این سفر نشست با مدیران ادارى استانى و شوراى اقتصاد مقاومتى استان بود که در استاندارى با حضور استاندار و همکارانشان انجام شد. در این نشست که شاید بیشترین زمان ما در آن گذشت و نزدیک به سه ساعت طول کشید، در جریان دیدگاه‌هاى کارآفرینان و سرمایه گذاران قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: تمام نکات و مسائلى که در حوزه تولید و موانع تولید بود، در این جلسه شنیدیم. یکسرى از موانع تولید مربوط است به تصمیم سازى و تصمیم گیرى در سطح کلان کشور که عبارت است از ضرورت جذب نقدینگى به مراکز تولیدى و مساله مالیات بر ارزش افزوده. اینها مسائلى است که در سطح کلان باید مورد بررسى قرار گیرد که چون جمع بندى خوبى را از قبل داشتند، آنجا قرار شد این مطالب منتقل شود تا ما انشاءالله در جلسات مرکز این مسائل را هم از طریق قوه قضاییه، هم دولت و هم مجلس دنبال کنیم.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: نکته دوم در ارتباط با موانع تولید بود که در حوزه اختیارات خود قوه قضاییه مى‌تواند دنبال شود؛ مثل موضوع خصوصى سازى که در اینجا مطرح شد، این‌ها مواردى است که ما مى توانستیم دنبال کنیم. در آنجا من کارگروهى را اعلام کردم که باید متشکل از نماینده معاونت پیشگیرى از وقوع جرم قوه قضاییه، نماینده بازرسى کل کشور و نماینده دادستانى تشکیل شود و با همکارى استاندارى و مسئولین اقتصادى استان پرونده هایى که در این رابطه تشکیل شده و مسائلى که در حوزه کار قضایی مرتبط با مقوله تولید مطرح مى شود، در این کارگروه استانی دنبال شود.

وی افزود: شاید بیشترین وقت ما در این جلسه گرفته شد که کاملا جلسه کارى بود و استاندار و همکارانشان ساعت ها کار کرده بودند تا مقدمات این جلسه و مطالب مطرح شده در آن آماده شود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: جلسه پایانى ما نشست مسئولان عالى قوه قضاییه بود. ما ١١ نفر از مسئولان قوه قضاییه را دیروز به تمام مناطق استان اعزام کردیم و عملکرد قضایی تمام شهرستان هاى استان مورد بررسى قرار گرفت. مسئولان عالی قضایی که به شهرستانهای مختلف استان اعزام شده بودند، نشستهایی با شوراى تامین و شوراى ادارى و همکاران قضایى شهرستانها داشتند که حاصل مجموعه این نشست ها امشب در جلسه اى که قبل از اذان مغرب و بعد از اذان داشتیم، کاملا مورد بررسى قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد مبالغى از بودجه هاى استان جذب شود و مبالغى را هم از مرکز اختصاص دهیم تا برخی مشکلات رفع شود. قریب ٥٠٠ میلیارد ریال از بودجه هاى قوه قضاییه به بعضى از مشکلاتى که در شهرستان هاى استان مرکزى داریم، اختصاص پیدا کرد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: انشاءالله این مبالغ اختصاص پیدا مى کند که بیشتر آن مربوط به ساختمان ها، اجاره برخى از ساختمان ها و تکمیل برخى از پروژه هاست. در مجموع فکر مى کنم که این سفر هم به لحاظ دیدار با خانواده معظم شهیدان و مردم عزیزمان و هم نشست هایی که با مسئولین عالى، ادارى و به ویژه با کارآفرینان و سرمایه گذاران داشتیم و هم دیدار و نشست کارى با همکاران قضایى، سفر بسیار خوب و موثرى بود و انشاءالله آثار آن در پیگیرى مصوبات سفر در قوه قضاییه دنبال شود.

انتهاى پیام/

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان