ماجرای دستگیری ۳ زائر ایرانی در حج پارسال

خبرگزاری ایسنا: علی‌رضا رشیدیان با بیان این‌که امیدوار است با رعایت قوانین عربستان از سوی حجاج، مشکل جدی در حج پیش نیاید، به زائران توصیه کرد: از برداشتن هرگونه شیء یا اشیاء گمشده از روی زمین خودداری کنند که بر اساس قوانین عربستان، سرقت محسوب می‌شود.

وی گفت: سال گذشته به خاطر همین سوءتفاهم، سه زائر ایرانی بازداشت شدند که پس از چند ماه، با تلاش‌های نهاد‌های ایرانی آزاد شدند.

رییس سازمان حج و زیارت بیان کرد: زائران بدانند ما هنگام حضور در عربستان، تابع قوانین داخلی این کشور و ملزم به رعایت آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به حضور ده‌ها هزار ایرانی در مناسک حج تمتع، ممکن است سوء‌تفاهم‌ها و مشکلاتی رخ دهد، برای همین وزارت امور خارجه و هیات کنسولی ایران در کشور میزبان استقرار یافته و حمایت‌های حقوقی و کنسولی لازم را از زائران انجام می‌دهد. در سایر ایام سال نیز دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت، این مسؤولیت را به عهده دارد.

بنا بر اعلام ستاد حج و زیارت در مدینه، هم‌اکنون حدود 14 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مناسک حج وارد عربستان شدند و از روز گذشته اعزام گروه‌های زیارتی ایران به مکه نیز آغاز شده است.

انتقال زائران به عربستان با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درحال انجام است. در سال‌های گذشته نیمی از زائران ایرانی را شرکت هواپیمایی سعودی جابه‌جا می‌کرد که به گفته رییس سازمان حج و زیارت امسال به دلیل افزایش نرخ بلیت هواپیمایی عربستان، این مسؤولیت به عهده یک شرکت ایرانی محول شده است. اعزام زائران ایرانی به عربستان تا 14 مرداد ادامه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان